d3vil87 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Hei! Er litt lite IT kyndig av meg så jeg må bare spørre dere eksperter :-) Jeg har en stasjonær pc som har fungert utmerket fra 2014 når pcen ble kjøpt, frem til nå. Når jeg skulle slå på pcen så går den på, men det kommer ikke noe bilde frem på skjermen. Jeg bruker en større tv i stedet for vanlig pc skjerm, og bruker HDMI fra pc til tv. Det eneste jeg har lagt merke til er at viften på grafikkortet har begynt å bråke en del mer, som om den står på fullt. Og heller ingenting som lyser på selve grafikkortet når jeg startet pcen. Har gjort det helt åpenbare først, som å ta av kabinettet å sjekke at alt står skikkelig plugget i og slikt. Så da er spørsmålet mitt, er det grafikkortet som er dødt allerede? Pcen er kjøpt i 2014 somsagt, men vet ikke hvor lang levetid ett grafikkort har. Ganske uviten som dere ser ;-) Info om pc har jeg lagt ved som vedlegg. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 (endret) Er skjermkortet varmt? Kan være viftene begynner å bli slitte. Prøv et annet skjermkort, samme hvilket som du har tilgjengelig. Så finner du fort hvor problemet er. HDMI kan gi noe problemet i windows hvis oppløsning er feil. Men du burde komme inn i bios. Har du DVI\Displayport også koblet til kan det være problemet. Skjermkort pleier vel å holde i minst 5 år hvis kjøling er bra og kortet ikke er overklokket. Ofte pleier de å slutte å fungere hvis kortet har for høye tempraturer. Noen har kort som holder 1-2 år mens andre har noe som er over 5 år. Endret 30. mai 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Har du noen mulighet til å teste med en annen skjerm og se? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Slå av PC Ta ut skjermkort Reset BIOS Flytt HDMI til hovedkort Start PC Funker det nå? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Er skjermkortet varmt? Kan være viftene begynner å bli slitte. Prøv et annet skjermkort, samme hvilket som du har tilgjengelig. Så finner du fort hvor problemet er. HDMI kan gi noe problemet i windows hvis oppløsning er feil. Men du burde komme inn i bios. Har du DVI\Displayport også koblet til kan det være problemet. Skjermkort pleier vel å holde i minst 5 år hvis kjøling er bra og kortet ikke er overklokket. Ofte pleier de å slutte å fungere hvis kortet har for høye tempraturer. Noen har kort som holder 1-2 år mens andre har noe som er over 5 år. Nåja, enten funker viftene eller ikke. Da tenker jeg på slitt. TS må se/prøve viftene. Nettopp hatt rma på msi 980, ene vifte var som sirup. Håper TS skjønner Men å fjerne støv er en fordel også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå