Gå til innhold

– NVE har tilnærmet monopolstilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi er det nasjonale senteret for hydrologi i Norge og er opptatt av å ha et visst volum med hydrologer som gjør ulike ting og lager et godt, stort og robust miljø."

Jeg oppfatter artikkelen som et forsøk på å belyse konflikten mellom private og nasjonale aktører som har med minstevassføring i regulerte vassdrag å gjøre.

Min kommentar er på dette grunnlag og da mener jeg at selvsagt må vi ha et statlige organ, uten alt for sterke pengeinteresser til å vurdere hva som er bra eller ikke bra for samfunnet totalt.

Etter min mening bør ikke konkurransehensyn og pengeinteresser gå på bekostning av de politiske interessene og hva som er best for folk flest.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Modig gjort av HydraTeam å reise spørsmålene omkring NVEs konsulentvirksomhet. Jeg vet at mange i de større konsulentfirmaene tenker det samme som HydraTeam, men har kviet seg for å mene noe offentlig pga. frykt for å utfordre kraftbransjens "Gudfader" - NVE. NVE har over 100 hydrologer som skal sysselsettes med relevante oppgaver, det er forståelig at de kvier seg for å komme i samme situasjon som Meteorologisk Institutt som må redusere bemanningen, bl.a pga privat konkurranse.

Arve Tvede

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...