TorsteinHiA Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 jeg skal begynne på videregående til høsten og skal ha Mac. Jeg har lest en plass at jeg får office programvarepakken gratis hvis jeg har lyst når jeg begynner på skolen. Stemmer det? På macen følger jo Apples iWork apper og jeg lurer på hva jeg burde bruke på videregående skole. Hva bruker dere på macen deres? Lenke til kommentar
heihoi Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 På skolen vår fikk vi office programvarepakken gratis om vi ville. Tror det kommer an på skolen du går på, kan være lurt å ringe/send mail og høre med dem før du begynner, slik at du er sikker på om du får det. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 På universitetet bruker jeg Pages (altså iWork) på macen min. Null problem, og jeg foretrekker det fremfor MS Office. Evernote er også noe jeg varmt vil anbefale. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Bruker pages for det meste, men syns at office er enklere/bedre. Liker ikke brukersnitt i pages. Men, siden jeg har alt for mange dokumenter i pages, så fortsetter jeg å bruke den enn så lenge. Lenke til kommentar
blured Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Eneste Word er bedre på er å jobbe med referanser. Men det er ikke noe stort krav på VGS, så du klarer deg fint med begge deler. Andre alternativer er LibreOffice og Google Docs. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 For dere som bruker iWork. Har dere noen gang hatt problemer med at du ikke kan levere en oppgave på grunn av at Pages eller Keynote ikke støttes eller andre lignende ting? Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Aldri opplevd problemer. Ved UiO leverer vi i pdf, og Pages eksporterer pent til .pdf uten problemer. Man kan også eksportere til word, men det kan bli noe småsurr med formattering i disse tilfellene. Aldri sett betydelige feil, dog. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Når du kommer ut i arbeidslivet kan det være en fordel å ha noe erfaring med begge programpakkene. Og hvis verden ser ut som i dag, i hvert fall Microsoft Office. Utover det, velg hva du er mest produktiv og kreativ med som arbeidshest. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå