Gå til innhold

Iphone 6s, Samsung S7 edge eller Huawei P9 ?

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er på jakt etter å "oppgradere" min nåværende iphone SE. Ikke noe galt med telefonen, bare liten skjerm. 

Grunnen til at jeg vurderer S7 og P9, er jo at man har en forkjærlighet til Android, men pleier å angre litt da jeg synes Android har hatt en del bugs, samt følt at det har vært ustabilt/tregt.

Litt historie om telefoner jeg har hatt de to siste årene. 

Motorola Nexus, Iphone 6, 6plus, Iphone 6s plus, Motorola moto, LG Nexus 5X, Iphone SE. 

De to siste gangene jeg hadde Android telefoner, ble jeg så lei av at kamera app osv hang seg. Men nå har jo nye S7 edge og P9 kommet, og begge telefonene ser ganske så bra ut. Jeg vil jo nødig angre meg igjen.. Og samtidig vil jeg ikke kjøpe en Iphone 6S nå, siden det ryktes også om en ny iphone 7... 

Hvorfor vurdere IOS? Som regel dønn stabil, hvertfall min mening og erfaring. + batteritid vært bra på alle min iphones. Skal også ha den høyeste sikkerheten i forhold til default kryptering av telefon. 

Hvorfor vurdere Android? Fordi jeg elsker forandringer, og at man kan "customise" litt. Litt mere valgmuligheter. Jeg er glad i Android, men har hatt dårlige erfaringer i det siste. 

MITT STØRSTE KRAV ER! 
Godt batteri, og bra "perfomance". 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg har gått fra en iPhone 6s til en Galaxy S7 og jeg angrer. Ja, S7 er bra på det meste, og på flere ting er den bedre enn 6s er, men det er en del bugs i systemet. Android fremstår for meg som et hobbyprosjekt. Man må liksom få det til å funke selv.

iPhone 6s er kanskje ikke best på en spesiell ting, men jeg mener at det er den telefonen som er best jevnt over. Den er bra på absolutt alt og iOS er ikke noe minus om du spør meg.

Og konas iPhone 6 slår min S7 på batteritid.

Lenke til kommentar

Her finnes det jo ikke noen fasit. 

Noen foretrekker kona, og noen dattera. 

Når det gjelder kommentarer som at Android fremstår som et hobbyprosjekt, så er jeg sterkt uenig. 

Det samme gjelder at Iphone 6 har bedre batteritid enn S7, det stemmer rett og slett ikke. 

Dersom mormor hadde brukt en iphone 6 så ville nok tlf holdt en uke uten lading, batteritid er avhengig av bruk. Nye S7 har fått skryt nettopp fordi batteritiden er blitt bra. 

Kan være grei lesing: 

http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/samsung-galaxy-s7-vs-iphone-6s-1315443/4

S7 vinner batteritesten, og den støtter også hurtilading.. som etter min mening er et stort stort pluss. 

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei, takk for svar! Blir nok IOS, da også linken til fflex også kommer med denne "verdicten"

Techradar: VerdictI switch back and forth between a dozen smartphones every week, and I keep coming back to Samsung for its camera and the iPhone for its software.Samsung Galaxy S7 vs iPhone 6SThat says a lot about these two phones, of the many I could choose from. The Galaxy S7 has the best camera, display and battery. It also future proofs your purchase with both a microSD card slot for expandable storage and waterproofing for dropping it in the ocean and/or toilet.I'm still partial to Apple's ecosystem. It has built an empire of seamless and easy-to-use apps, and no Google phone has a true equivalent to iMessages. Every time I switch from an iPhone to something else, I get cut out of my friends' group messages. I'm also able to use a mix of Apple and Google apps, which I can't do on an Android.There's nothing I want more than the merger of these two phones. They're brilliant in different areas, but truth be told, you're not going to go wrong by picking up either.

Siden jeg er på jakt etter stabilt telefon, vil jeg nok holde meg til IOS.

Endret av Jarv!s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...