Tomzor Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei, jeg sitter og sikler på dette hovedkortet: https://www.komplett.no/product/891418/datautstyr/hovedkort/intel-socket/asus-rog-strix-x99-gaming-socket-2011-3# og oppdaget øverst på kortet at det er en 4-pin ved siden av 8-pin for CPU. Er det noen som vet hva denne til? Hvordan kan man løse dette når man ikke har 4-pin fra PSU (https://www.komplett.no/product/796969?noredirect=true) ? På forhånd, takk for alle svar! Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Den er for ekstra power til CPU eller PCIe. Det løser du ved å spitte en av 8 pins kablene som følger med PSU, Det er mest sansynnelig med 1 eller 2 kabler som er 2x 4pins Endret 29. mai 2016 av Jdyver Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Den er for ekstra power til CPU eller PCIe. Det løser du ved å spitte en av 8 pins kablene som følger med PSU, Det er mest sansynnelig med 1 eller 2 kabler som er 2x 4pins Takk for innlegget! Har det noe å si for hvilken side av 8-pin'n man bruker? Altså de 4 til venstre eller de 4 til høyre? Får sjekke ut ledningene som er tilovers neste gang jeg er hjemme. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Du skal ikke bruke en Pcie kable, men en eksta cpu kabel.Du kan bruke begge sider Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Du skal ikke bruke en Pcie kable, men en eksta cpu kabel. Du kan bruke begge sider Hmm, får håpe jeg har nok ledninger da. Er det standard at det følger med flere 4-pin enn 2 stk sammen med PSU-er? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 1. juni 2016 Del Skrevet 1. juni 2016 Den er for ekstra power til CPU eller PCIe. Det løser du ved å spitte en av 8 pins kablene som følger med PSU, Det er mest sansynnelig med 1 eller 2 kabler som er 2x 4pins Takk for innlegget! Har det noe å si for hvilken side av 8-pin'n man bruker? Altså de 4 til venstre eller de 4 til høyre? Får sjekke ut ledningene som er tilovers neste gang jeg er hjemme. Er kun av sidene som passer, husker ikke hvilken, men det ser du lett. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 3. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2016 Mkay, takk for svar. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå