jonaslive Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) vi fikk for et par månder siden fiber nett ifra Viken fiber, og etter en stund så begynte jeg og oppleve en mengde packet loss. Vi har hjemmesentralen i Bridge mode og bruker en nighthawk R7000 som ruteren vår. uansett om det er trådløst eller kablet så får vi packet loss Ping statistics for 216.58.209.99: Packets: Sent = 500, Received = 496, Lost = 4 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 10ms, Maximum = 13ms, Average = 10ms Hastigheten er stabil på det vi betaler for som er 150/150 Vet noen hva årsaken kan være? Hadde tidligere enn 100/20 mbps linje fra Telenor som fungerte perfekt Edit: hvis jeg pinger ruteren så får jeg 0 % loss Endret 29. mai 2016 av jonaslive Lenke til kommentar
sebztR Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) 4 pakker tapt på 500 forespørsler kan vel ikke akkurat betegnes som "en mengde packet loss". Vi snakker altså om 0,08% pakketap, og neppe spesielt merkbart i praksis. Men uansett; hva befinner seg bak IP-adressen du pinger da? (216.58.209.99). Det er jo ikke nødvendigvis din egen forbindelse det er noe galt med heller. Har du forsøkt å pinge mot ulike IP-adresser? Får du sammenhengende resultat? Endret 29. mai 2016 av sebztR Lenke til kommentar
jonaslive Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 4 pakker tapt på 500 forespørsler kan vel ikke akkurat betegnes som "en mengde packet loss". Vi snakker altså om 0,08% pakketap, og neppe spesielt merkbart i praksis. Men uansett; hva befinner seg bak IP-adressen du pinger da? (216.58.209.99). Det er jo ikke nødvendigvis din egen forbindelse det er noe galt med heller. Har du forsøkt å pinge mot ulike IP-adresser? Får du sammenhengende resultat? det var da pinget til google, og ja jeg merker det hvis jeg pinger til andre ip adresser, forskjellen er at dette er da det er mye verre enn dette og jeg sklir ut av alt jeg driver med. hvis jeg er på teamspeak eller skype for eksempel så hører jeg andre snakke, men kan ikke svare. så jo det er merkbart Lenke til kommentar
Garmroth Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Sjekket kabel mellom hjemmesentral og R7000? Sjekk også kabel mellom fiberkonverter og sentral hvis du har det. Med sjekk, så mener jeg bytt de ut og test Lenke til kommentar
j-- Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 4 pakker tapt på 500 forespørsler kan vel ikke akkurat betegnes som "en mengde packet loss". Vi snakker altså om 0,08% pakketap, og neppe spesielt merkbart i praksis. Men uansett; hva befinner seg bak IP-adressen du pinger da? (216.58.209.99). Det er jo ikke nødvendigvis din egen forbindelse det er noe galt med heller. Har du forsøkt å pinge mot ulike IP-adresser? Får du sammenhengende resultat? Matte much. Det er nesten 1% pakketap, og det er fint merkbart. Trådstarter: Restart hjemmesentralen. Koble to forskjellige maskiner rett til hjemmesentralen og test med begge. Bruk forskjellig kabel til hver maskin, og ta gjerne og krysstest kabel/maskin om det fungerer fint med ene maskina. Etter det kan du feilmelde til leverandøren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå