MagE Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 En ting som alltid funker for meg er å foreta en brainstorm med en gang jeg har bestemt meg for hva jeg skal skrive/skrive om. Altså; å skrive ned alt jeg tenker og kommer på om temaet. Da har jeg alltid noe å jobbe med, og slipper dermed å sitte og glane i veggen, uten å få ned noe som helst på papiret. og skrive noe er ingen problem men og skrive noe veldi bra er et problem. hadde engelsk tentamen i dag som jeg trur gjekk veldi bar takket vere tipsene deres (spesielt takk til OuO) nå så jeg vett va ein artikkel er så burde jeg vete va jeg skal skrive om i en artikkel flere tips? Lenke til kommentar
OuO Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) Nå ble jeg glad :-) . er alltid så gøy når man hjelper folk slik at det går bedre. Du må si ifra hvilken karakter du fikk da du får den tilbake. Endret 24. november 2003 av OuO Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Ja, skikkelig kult hvis du får bra karakter... Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 for å bli god å skrive må du lese. noter gjerne ned gode replikker beskrivelser og bruk disse i stilene så sant det passer. virker som om du sliter litt med rettskrivingen siden du får gode karakterer i andre fag, vet ikke om dere har bokmål, men i alle fall skriv så gammel nynorsk, funker for meg. er ellers lett for å hoppe over til bokmål. ikke begynn på noe nytt på tentamen, ikke skriv i en sjanger du ikke kan. personlig synes jeg artikler er lett å skrive. innledning hoveddel avsluttning med poeng og oppsumering. gjennom hele hoveddelen trenger du bare komme med påstand, begrunnelse og eksempel i tur og orden. men husk å ikke ramse opp og utdyp hvert eksempel godt.. lykke til da Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Artikler og ressonerende stiler er som regel mye lettere å få bra på enn noveller og annen skjønnlitteratur. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Jepp, læreren min trekker i hvert fall to karakterer ned hvis du ikke skriver novelle etter sånn novellen skal være bygd opp. So beware Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 (endret) 1/2 sist norsk tentamen og stryk i dag ja..skreiv en halv side. Er så forferdelig skolelei for tiden, hadde jeg lest som vi fikk tips om hadde det godt bra. btw: går på vk2. Endret 24. november 2003 av Åsmund Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) trur at jeg skal stattse på en artikkel, men va skal jeg skrive om ?? hva pleier dere og skrive om?? BTW fikk 5er på naturfagprøven jeg hadde for en veke siden (best i klassen) EDIT: trur det gjekk veldi bra på engelsktentamen Endret 25. november 2003 av MagE Lenke til kommentar
OuO Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Tja, si det. Ingen ting du er litt inntresert i? Noe som har med samfunnet eller noe sånt å gjøre? Jeg hadde norsk tentamen i dag, håper i hvertfall det gikk bra. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 du får vel oppgaver på tentamenen vel? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 umulig å skrive en god stil! ALDRI meir enn 4+ på stil i norsk... ALDRI.... Engelsk er det mulig med alt mellom 2+ og 6, men norsk - ALDRI over 4+... Lenke til kommentar
MagE Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 du får vel oppgaver på tentamenen vel? jo men stilen har veldigt mye og sei for karakteren på tentamen og sener når jeg skal skrive vanlig stil så er det kjekt og få høyere enn 2. OuO: håper det gjikk bar på tentamen, (tipper du får en 6er med så mye kunskap om norsk) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 hadde nå tentamen og takket vere dere(spesielt OuO) så ble den ikke alt for verst, men det er min menig, skal sjekke va læraren synest om den Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Bare du holder deg i den rette forma så er du på rett vei! F.eks: "jeg spiste fisk til middag, men nå drikker jeg melk" blir FEIL! Hold deg til den samme forma! Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Bare du holder deg i den rette forma så er du på rett vei! F.eks: "jeg spiste fisk til middag, men nå drikker jeg melk" blir FEIL! Hold deg til den samme forma! ok hadde mattetentamen nettopp gjekk sist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå