Yob tvaya mat' Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei. broren min har kjøpt seg en datamaskin fra en fyr i en kjøpe selge-gruppe på face, han oppga at denne datamaskinen lett kjørte battlefield 4 (ett spill som krever bra komponenter for å kjøre på maksimal ytelse) og at den hadde i7 og en ssd disk osv. Men da broren min på 15 har vert å hentet denne forteller han skuffende til meg at han ikke kan kjøre spill som runescape, gta iv osv uten at det lagger og henger seg opp, selv på minimale innstillinger. Dette kan da ikke være helt riktig? Er det mulig å heve kjøpet? han kjøpte den i går. takk for svar Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Du oppgir jo like liten info som selgeren har gjort, hvilke deler ble annonsert, og hvilke deler står i maskinen? Lenke til kommentar
Yob tvaya mat' Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) *KR 9 500,- Dette er en jævel av en pc, Intel i7, 16GB RAM, 512GB SSD, 1TB HDD 7200 rpm, Geforce GTX 960M, DVDRW.I unnerkant av 1år gammel. originale innstalasjonsdisker følger med. (Originalt uten operativsystem, (win10 nå) Så ber jeg broren min kjøre en enkel canyourunit.com Og da kommer disse komponentene opp Har ikke hatt mulighet til å ta en kikk IRL, men selvfølgelig ser jeg utifra den lista selger oppga at man skal kunne kjøre gta 5 greit uten lag. er heller ingen ssd, bare en hdd på 1 tb. Og ingen i7 prosessor der å se Endret 29. mai 2016 av Yob tvaya mat' Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Lukter ganske svidd av det der ja, tipper det beste er å først sjekke spesifikt hva som er i maskinen, og så angre kjøpet / reis sak mot svindleren. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Den der må være feil. GTX 750 Ti er et desktop-kort. GTX 960M er et mobil-kort. Er det laptop eller desktop? Gå inn på system for å se hva som egentlig sitter i maskinen. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Godt poeng, om dette er en laptop blir det noe annet. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Bruk Speccy så ser man eksakt hva man har. http://www.piriform.com/speccy 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Ingenting som stemmer utifra det bildet som postes over. i7 -> Intel G325816GB ram -> 8GB ram GTX 960M -> GTX 750 Ti (stasjonær?) 500GB SSD / 1.000 GB HDD -> 1.000GB HDD? Kanskje selgeren har kjøpt seg ny pc og slengt med embalasjen ved den gamle når han solgte den videre? Endret 29. mai 2016 av PantZman Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Testet akkurat Speccy som anbefalt av Mr D over og den ser ut til å fungere ganske perfekt mht å detekte rett hardware. Hvis man har kjøpt I7 og fått levert Pentium, så har man jo fått levert noe helt annet enn det man kjøpte, så da kan man jo i utgangspunktet heve kjøpet. Men så spørs det hvem selgeren er. Hvis pengene allerede er "borte" så er det jo ikke noen penger å hente tilbake. Det vil kunne være en litt komplisert prosess å få dem tilbake, hvis det i det hele tatt finnes noen penger å få tilbake. Hvis selgeren er "velbemidlet" så er vel sjansen noe bedre. Først må man jo være sikker i sin sak vedrørende hva man har fått, og så får man forsøke å ta opp saken med selgeren og se hva som skjer. Her hadde det nok vært bedre å handle i stor og etablert butikk med 30 dager returrett. Endret 29. mai 2016 av arne22 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Det heter vel "Intel Pentium" alt sammen, men G3258 som viste på bildet der er betraktelig dårligere enn en i7 vil jeg påstå.Kom dere ingen vei med selgeren og han er av yngre garden ville jeg tatt kontakt med foreldrene.Kan du ta bilde av hva speccy sier og poste det her? Endret 29. mai 2016 av PantZman Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Utdrag fra kjøpsloven, som gjelder ved salg mellom privatpersoner: § 39.Heving.(1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.(2) Kjøperen kan ikke heve kjøpet med mindre han gir selgeren melding om heving innen rimelig tid etter at han fikk eller burde ha fått kjennskap til mangelen, eller etter utløpet av den frist som kan følge av krav eller melding etter §§ 34 eller 36. Dette gjelder likevel ikke dersom selgeren har opptrådt grovt aktløst eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Om det er mulig å komme i kontakt med selger kan nok bli problematisk. Brant meg på kjøp av rMBP selv. Sitter nå igjen med maskinen uten kvittering Endret 29. mai 2016 av frustrert_97 Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det heter vel "Intel Pentium" alt sammen, men G3258 som viste på bildet der er betraktelig dårligere enn en i7 vil jeg påstå. Kom dere ingen vei med selgeren og han er av yngre garden ville jeg tatt kontakt med foreldrene. Kan du ta bilde av hva speccy sier og poste det her? Intel markedsfører vel nå slik i stigende rekkefølge: Atom Celeron Pentium i3 i5 i7 i7 er en "high end" utgave og "Pentium" er på nivå lavere enn i3. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_microprocessors 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Ikke for å vær vemmelig, men hvorfor kjøpe på face? Bruk komplett eller andre seriøse sider. Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Man kjøper vel på face fordi brukte produkter blir priset til en lavere pris enn i butikk. Risikoen er jo at produktet kan være defekt/ha mangler, så det å kunne møtes ved salg bør være et must. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Poenget var face/finn er useriøst. Jeg selger kun via pm. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvis selgerens opplysninger om komponenter ikke stemmer, kan det danne grunnlag for heving. Det er en vesensforskjell mellom en i7 og Pentium. Du bør reklamere til selger, og eventuelt ta saken til Forbrukerrådet. Anonymous poster hash: 20608...db0 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 TS: Kan du forandre solgt til kjøpt: kjøpt pc med deler som ikke stemmer overrens Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Det heter vel "Intel Pentium" alt sammen, Intel markedsfører vel nå slik i stigende rekkefølge: Atom Celeron Pentium i3 i5 i7 i7 er en "high end" utgave og "Pentium" er på nivå lavere enn i3. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Intel_microprocessors Sovy. Er vant med at (nesten) alt heter pentium. Endret 29. mai 2016 av PantZman Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Bare skrivefeilene i salgsannonsen ville fått det til å blinke varsellamper hos meg. Om det som ble levert ikke stemmer med det som ble avtalt, vil dette være grunn nok til å heve kjøpet. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Han forventet å få GTX960M i en stasjonær? nå skjønner jeg ingenting.... tips, aldri kjøp en pc hvor kriteriet er "om den kan kjøre noe på høy grafikk"..... hvis man ikke vet nok om noe til å gjøre et utdannet valg, spør noen du kjenner som kan hjelpe deg verifisere kjøpet først. Her må broren din reklamere på kjøpet eller angre kjøper, be broren din ringe advokatkontor med en gang for å høre om han får gratis jus hjelp, vil tro han gjør det. Det koster ingenting å spørre om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå