SKB23 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Hei, Jeg har kjøpt ny leilighet i borettslag hvor bad ikke er vedlikeholdt de siste 15-20 år. Badet er forsovet funksjonelt, men utdatert, samt at rørsystem og sluk ikke tilfredsstiller dagens krav osv. Noe som ble påpekt av fagmann. I informasjonsskrivet jeg fikk ved innmelding som andelseier står det at vi er pålagt å bytte sluk, legge rør-i-rør system til hovedstamme og bytte varmtvannsbereder ved eventuell renovering, de 2 førstnevnte skal dekkes av brl "etter gjeldende satser" og sistnevnte skal kun betales egenandel for. Noen med erfaring som kan gi en pekepinn på hva jeg kan forvente av borettslaget? Dekker de alt eller kun en liten sum? Styret bruker evigheter på å komme med en tilbakemelding og jeg flytter inn til uken. Endret 29. mai 2016 av SKB23 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Gjeldende satser er satt av borettslaget så du MÅ høre med dem. De dekker nok deler, utstyr og arbeidstimer men overflater, membran osv. må dekkes selv. Dette blir stort sett småpenger å regne kontra totalkostnaden du får ved renovering. Det er forskjell på renovering og oppussing, så du trenger ikke føle deg presset til å totalrenovere selv om du gjør små forbedringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå