Gå til innhold

Mini-Itx basert PC

aurstad

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en Mini-itx basert pc som grunnlag til en pc jeg skal montere i bilen. Har montert alt og driver å prøver å få installert OS på maskinen

spesifikasjoner:

VIA 1gh mini-itx HK

512 mb ddr minne

40 gb 2.5" HD

24x CD-rom

Problemet er at skjermen blir svart under forskjellige steder under innstallasjonen, det virker som det er tilfeldig hvor dette skjer, dvs ikke på et spesielt sted - det kan skje under selve oppstarten, formatering for første gang, kopiering av filer osv..

Skjermen skrur seg ikke av - den bare blir svart. Den grønne dioden som viser at skjermen mottar signal lyser. (den er rød når den ikke mottar signal)

Jeg har prøvd med både WinXP cd og W2k cd uten at det virker som det er en forskjell.

Har prøvd å resete Cmos jumperen samt skru av alle strømsparefunksjoner i BIOS.

Ifølge spesifikasjonene til PSU'en skulle jeg være innefor hva den takler av enheter (1 2.5" laptop harddisk og 1 vanlig IDE CD-rom)

Noen som har en ide om hva dette kan være??

mvh karl Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo alltids ta og måle de forskjellige spenniningene på strømforsyninga, og de om de holder mål. Vet ikke helt jeg, men er det ikke mulig med et annet skjermkort på slik maskin? PCI skjermkort

Ja, men fordi om skjermkortet er dårlig, skal det virke uansett :roll:

Endret av AMDguru1
Lenke til kommentar
Defekt hovedkort kansje? Har du skjekket nøyaktige spenninger da? Om de holder seg rundt de angitte verdiene? 5volt 12 volt osv...at de holder seg stabilt osv..

I BIOS anga den 12v som 10.745 (ca).. Dette er kanskje ikke normalt?

Husk at jeg bruker en litt spesiell strømforsyning som egentlig er beregnet for bruk i bil, men med en 12v konverter tilkoblet skal fungere normalt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...