Gå til innhold

Ekstern HD som alternativ til dropbox?

Anbefalte innlegg

Jeg har mailet med dem selv om programvare spørsmål/ problem på

[email protected]

Responsen var det ikke noe å utsette på.

Under vilkår og beskrivelser finner man følgende

15. FAIR AND ACCEPTABLE USE

All use of the Jotta Products and Services shall be in accordance with the principles and objectives as outlined in the Agreement and in accordance with applicable statutory laws and regulations.

Individual Users with an unlimited subscription plan may use the Service for normal individual usage. Although Jotta does not limit bandwidth or storage on Unlimited Subscription plans, we reserve the right to limit excessive abuse. The Users total storage and network usage may be deemed excessive if your usage greatly exceeds the average usage of Jotta customers. As an example, we would define storage consumption over 10 TB as excessive and beyond the scope of normal usage.

In the event the User is deemed to have violated this policy, we reserve the right to offer an alternative Jotta Product or Subscription. Following prior written notification, we reserve the right to terminate the User account and delete User data in such events.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk.

Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest :)

Jeg sendte dem en mail for å spørre om det var 10 TB grense eller faktisk ubegrenset som gjaldt. Her er svaret:

attachicon.giftmp.PNG

På nettsiden dems så oppgir de '[email protected]' som e-post. Hvor fant du [email protected]? Jotta.com er ikke en gang eid av Jotta AS.

Lenke på websiden deres, men jeg vet ikke om det var [email protected] som var adressen som da ble brukt. Mulig det bare er den som (feilaktig, tydeligvis) er satt opp som oppgitt avsender.

Uansett, jeg har sendt mailen på nytt, denne gang til riktig adresse.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk.

Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest :)

Jeg sendte dem en mail for å spørre om det var 10 TB grense eller faktisk ubegrenset som gjaldt. Her er svaret:attachicon.giftmp.PNG

På nettsiden dems så oppgir de '[email protected]' som e-post. Hvor fant du [email protected]? Jotta.com er ikke en gang eid av Jotta AS.

Lenke på websiden deres, men jeg vet ikke om det var [email protected] som var adressen som da ble brukt. Mulig det bare er den som (feilaktig, tydeligvis) er satt opp som oppgitt avsender.

Uansett, jeg har sendt mailen på nytt, denne gang til riktig adresse.

Hvorfor sende spørsmål pånytt når vi (du) har svaret...

10TB er ingen absolutt definert grense men betegnes som eksempel for overdreven lagringsbruk og anses som misbruk av tjenesten.

Lenke til kommentar

The Users total storage and network usage may be deemed excessive if your usage greatly exceeds the average usage of Jotta customers. As an example, we would define storage consumption over 10 TB as excessive and beyond the scope of normal usage.

Brukere med Individuell konto som har et ubegrenset abonnement kan bruke Tjenesten til privat bruk. Jotta ikke begrenser båndbredde eller lagringsplass på ubegrensede abonnement, men vi forbeholder oss retten til å forhindre overdrevent forbruk og misbruk av tjenesten. Vi anser det som overdrevent forbruk av Tjenesten dersom det totale lagrings- og nettverksforbruket er vesentlig større enn normalforbruket til den gjennomsnittlige brukeren av Jotta. For eksempel vil vi definere et lagringsforbruk over 10 TB som overdrevent forbruk.

Laster du opp over 10 TB med eks familiebilder, blir du ikke utestengt eller begrenset.

Var i møte med Jottacloud for et par år tilbake hvor dette ble nevnt.

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

The Users total storage and network usage may be deemed excessive if your usage greatly exceeds the average usage of Jotta customers. As an example, we would define storage consumption over 10 TB as excessive and beyond the scope of normal usage.

Brukere med Individuell konto som har et ubegrenset abonnement kan bruke Tjenesten til privat bruk. Jotta ikke begrenser båndbredde eller lagringsplass på ubegrensede abonnement, men vi forbeholder oss retten til å forhindre overdrevent forbruk og misbruk av tjenesten. Vi anser det som overdrevent forbruk av Tjenesten dersom det totale lagrings- og nettverksforbruket er vesentlig større enn normalforbruket til den gjennomsnittlige brukeren av Jotta. For eksempel vil vi definere et lagringsforbruk over 10 TB som overdrevent forbruk.

Laster du opp over 10 TB med eks familiebilder, blir du ikke utestengt eller begrenset.

Var i møte med Jottacloud for et par år tilbake hvor dette ble nevnt.

Uansett så er Jotta best i verden på akkurat dette, dei fleste andre "unlimited" måtte strupes heilt ned til 1 TB

Lenke til kommentar

Uansett så er Jotta best i verden på akkurat dette, dei fleste andre "unlimited" måtte strupes heilt ned til 1 TB

Google Drive Unlimited (som man får igjenom Google Apps for Business, eller Google Apps for Education) har en hard sperre på 200TB.

Lenke til kommentar

Google Drive Unlimited (som man får igjenom Google Apps for Business, eller Google Apps for Education) har en hard sperre på 200TB.
Mulig det , men jeg leser under vilkår :

Hver bruker får 30 GB lagringsplass for Gmail og Google Disk til sammen EUR 4 per bruker per måned, eller ubegrenset lagringsplass for EUR 8 per bruker per måned (kontoer med færre enn 5 brukere får 1 TB per bruker).

Med den betalte versjonen av Disk får du mer lagringsplass (dobbelt så mye som for personlige Gmail-kontoer), døgnåpen brukerstøtte, delingskontroller og avansert rapportering. For EUR 4 ekstra per bruker per måned kan du oppgradere til ubegrenset lagringsplass (kontoer med færre enn 5 brukere får 1 TB per bruker).

https://apps.google.com/faq/drive/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Mulig det , men jeg leser under vilkår :

Hver bruker får 30 GB lagringsplass for Gmail og Google Disk til sammen EUR 4 per bruker per måned, eller ubegrenset lagringsplass for EUR 8 per bruker per måned (kontoer med færre enn 5 brukere får 1 TB per bruker).

Med den betalte versjonen av Disk får du mer lagringsplass (dobbelt så mye som for personlige Gmail-kontoer), døgnåpen brukerstøtte, delingskontroller og avansert rapportering. For EUR 4 ekstra per bruker per måned kan du oppgradere til ubegrenset lagringsplass (kontoer med færre enn 5 brukere får 1 TB per bruker).

https://apps.google.com/faq/drive/

Stemmer, jeg siktet til den delen hvor de omtaler produktet som ubegrenset. Her er det visst en sperre på 200TB hvor det ikke går å dytte inn mer på disken som Google ikke snakker om.

En kar på Reddit som har drive via Stablebit - ved 200TB så får man bare request time out :p

Kan være det bare er APIet som stopper der, slik at om man bruker googles egene apps så får man dyttet inn mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...