Aetius Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 jeg synes Dropbox har fin funksjonalitet, men er for dyrt per TB lagring/år, så jeg vil sette opp en eller annen løsning med så lik funksjonalitet som mulig, men som er bare min og kjører hjemmefra. Jeg har 100/100-linje, så hastigheten skal være bra nok. Jeg tenker også at en ekstern HD med en løsning som funker greit out of the box er greiest. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 getsync.com er flott. Bruker det til lokal synkronisering samt synkronisering av diverse filer til/fra telefonen. kan også kjøres på NAS, men det har jeg ikke erfaring med. WD har sin egen løsning på sin My cloud serie https://prisguiden.no/sok?q=wd%20my%20cloud har ikke testet dette, så kan ikke si noe om det. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Litt avhengig av hvor mye du skal gjøre ut av dette kan du sjekke ut owncloud Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Husk at om du administrerer noe slikt er du selv ansvarlig for å holde tilstrekkelig redundans, sånn i tilfelle datatap vil være krise. Det lille jeg bruker Dropbox til er i all hovedsak ting jeg foretrekker å ikke miste. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 https://www.komplett.no/product/871320/datautstyr/nettverkslagring-nas/seagate-personal-cloud-2-bay-6tb Sykt fornøyd med min. Får bare 3TB om du velger å kjøre med redundans. Selv bruker jeg alle de 6TB og tar backup av det viktigeste til en 2TB eksterndisk i ny å ne. Gir meg veldig mye funksjonalitet i verdagen ellers og. Og du har tilgang til filene dine over alt som om det var i skyen. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Altså, for å presisere: Jeg er ute etter hardware-anbefalinger - ikke software. Jeg har en Synology DS2415+ med 12x 4TB i, så jeg mangler ikke plass som sådan, men jeg ønsker en separat løsning som erstatning for Dropbox, fremfor å kjøre software på Synology'n eller en PC. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Du er bare etter en ekstern harddisk? De fleste disker på elkjøp med usb3 bør jo dekke det behovet. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Eg jobber med ein lagringsløysning nå som skal erstatte NAS/Raid heime. Helde på å lage et virtuelt filsystem til Windows som snakkar med CephFS. Så skal eg få til ein avtale med Altibox/Telenor osv for å sette opp servere hos dei. Da skal ein få 100MB/s opp og ned om ein har 1Gbps linje. Prisen er tilsvarande det eit NAS og disker ville kosta per TB. Er framleis mykje å gjere så ein lansering i år blir det ikkje, men neste år skal eg få det til. Er du interresert i betatesting, så ta kontakt. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Altså, for å presisere: Jeg er ute etter hardware-anbefalinger - ikke software. Jeg har en Synology DS2415+ med 12x 4TB i, så jeg mangler ikke plass som sådan, men jeg ønsker en separat løsning som erstatning for Dropbox, fremfor å kjøre software på Synology'n eller en PC. se mitt første innlegg. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk. Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk. Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest Takk , kjekt å vite at de "har" en grense. Selv har jeg kun brukt ca 1,5TB. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Du er bare etter en ekstern harddisk? De fleste disker på elkjøp med usb3 bør jo dekke det behovet. Nei, en ekstern harddisk som kan settes opp som cloud uten at en Pc trenger å være involvert. En slags enkel NAS med nettverksstøtte og cloud da, om du vil. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Altså, for å presisere: Jeg er ute etter hardware-anbefalinger - ikke software. Jeg har en Synology DS2415+ med 12x 4TB i, så jeg mangler ikke plass som sådan, men jeg ønsker en separat løsning som erstatning for Dropbox, fremfor å kjøre software på Synology'n eller en PC. se mitt første innlegg. Ja, jeg er kjent med WD My Cloud (uten at jeg har prøvd det selv) men av det jeg har lest så er ikke løsningen deres en fullgod erstatning for Dropbox. Jeg hadde håp om at noen her visste om andre alternativer. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Du skal ha en hardware løsning men ikke tips om programvare...slår det deg at de to tingene henger sammen? Personlig har jeg en owncloud server kjørende og den fungerer jo så likt som dropbox som det kan gjøre. Men krever at du har en pc til overs eller en pc du kan kjøre en virtuell linux server på, eller at du leier deg en VPS eller billig dedikert server hos f.eks Hetzner. Og jeg skjønner deg riktig at denne løsningen skal stå utenfor huset/jobben, altså motsatt sted enn der dataene er lagret fysisk i dag? For å kjøre en lokal "dropbox" løsning der dataene ligger fysisk er jo meget uheldig ved tanke på brann, tyveri, vannskade osv. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 http://www.prisjakt.no/product.php?p=3569430 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 Du skal ha en hardware løsning men ikke tips om programvare...slår det deg at de to tingene henger sammen? Personlig har jeg en owncloud server kjørende og den fungerer jo så likt som dropbox som det kan gjøre. Men krever at du har en pc til overs eller en pc du kan kjøre en virtuell linux server på, eller at du leier deg en VPS eller billig dedikert server hos f.eks Hetzner. Og jeg skjønner deg riktig at denne løsningen skal stå utenfor huset/jobben, altså motsatt sted enn der dataene er lagret fysisk i dag? For å kjøre en lokal "dropbox" løsning der dataene ligger fysisk er jo meget uheldig ved tanke på brann, tyveri, vannskade osv. Jeg er ute etter en boks som selvsagt må ha noe programvare, men ikke som jeg trenger å ta stilling til. Jeg har en ubrukt PC eller to i rotekassa, men 1) jeg gidder ikke, 2) det bråker for mye, og 3) den er for stor rent fysisk. Nei, boksen skal stå hjemme, men jeg skal ikke bruke den til backup av viktige ting. Til det har jeg et utall eksterne disker og en god rutine som hele tiden sørger for at en eller to av dem er off-site. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 30. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2016 http://www.prisjakt.no/product.php?p=3569430 Jeg har en slik en, men ønsker som nevnt en ekstern harddisk med NAS-lignende funksjon. Faktisk er det mulig jeg går for en Synology DS216j og bare setter et par av reservediskene mine i den. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 31. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2016 Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk. Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest Jeg sendte dem en mail for å spørre om det var 10 TB grense eller faktisk ubegrenset som gjaldt. Her er svaret: Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Jottacloud ubegrenset koster kun 590,- for ett år. Og det er Norsk.Grensa er på 10TB. Men er jo nok i massevis for folk flest Jeg sendte dem en mail for å spørre om det var 10 TB grense eller faktisk ubegrenset som gjaldt. Her er svaret: tmp.PNG På nettsiden dems så oppgir de '[email protected]' som e-post. Hvor fant du [email protected]? Jotta.com er ikke en gang eid av Jotta AS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå