Gå til innhold

hvordan berge dokumenter?

tordand

Anbefalte innlegg

Windows installasjonen min på c: ble delvis ødelagt, så jeg installerte winxp på nytt på en annen partisjon. -Jeg ville nødig formatere eller reinstallere, fordi da ville viktige filer gå tapt. Problemet er jo at jeg har mappen mine dokumenter som jeg ikke kan åpne lenge. Er det mulig å komme inn i mine dokumenter på den første installasjonen eller eventuelt ta en kopi av filene der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Viss du har brenner kan du bare Brenne de.

Men med en annen partisjon mener du da att du har 2 hardisker??

Viss du har det og du formaterer D:og du har filenepå C vil du kunne lese disse okumentene etterpå...

Jeg har kun 1 harddisk, men 3 paritsjoner, c,d og e.

Windows xp var installert på partisjon c, og jeg hadde passordbeskyttet min konto, slik at ingen andre har adgang til 'mine dokumenter'.

Men så ble det noe krøll med windows-installasjonen på partisjon c, og jeg fikk ikke startet maskinen i det hele tatt.

Dermed installerte jeg windows på nytt, denne gangen på partisjon e. Skjønner?

Og når jeg starter opp med windows på e: får jeg ikke adgang til de dokumentene som ligger i 'mine dokumenter' på c: installasjonen av windows. Jeg har ingen tilgang til dem, ettersom de er gjort private.

Spørsmålet blir da om jeg på noen måte kan få adgang til 'mine dokumenter' på c:, ved å starte opp med windows som ligger på e: ?

Lenke til kommentar

fra http://www.itavisen.no/art/1300599.html

Booter noen PC-en din med en Windows 2000-plate, er alt som ligger der tilgjengelig. Det er nesten for dumt til å tro.

«Reparerer» XP

Man kan nemlig ganske enkelt ta en hvilken som helst PC som kjører Windows XP og boote den med en Windows 2000 CD-plate. I startmenyen til CD-platen velger man å starte reparasjonskonsollen som brukes til å feilsøke på ustabile maskiner.

Gjennom denne konsollen får man ubegrenset tilgang til maskinens innhold uten å måtte oppgi noe passord. Man kan til og med kopiere filer vekk fra harddisken og over på flyttbare medier. I Windows 2000 får man ikke engang lov til å gjøre dette med administrator-rettigheter.

... Microsofts egne sikkerhetseksperter, sier at selskapet har som innstilling at dersom en inntrenger har full fysisk tilgang til maskinen din, er det ikke lengre din maskin.

...kan jo prøve og se :)

:thumbup: for windows atter en gang

Endret av tjuksa
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...