Gjest medlem-329093 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg har her en Exibel 38-5580 minijack-hann-til-minijack-hann kabel og når jeg forsøker å koble sammen en mobil og et nettbrett så får jeg ikke overført lyden fra den ene til dekodingsprogrammet i den andre. Men kabelen funker helt fint når jeg vil ha lyd ut fra mobil eller nettbrett til høyttaleren på radio. Og når jeg spiller lyden fra høyttaleren på mobilen og dekoder den med mikrofonen og lyd kortet på nettbrettet så får jeg krystallklare bilder. (Slow Scan TeleVision dekoding.) Hva er det som er galt og kan det fikses? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Nettbrettet har mest sannsynlig ikke lydinngang, kun lydutgang. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det har også lydinngang for jeg snakket inn testmelding på opptaksapp både med headset og uten. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det finnes forskjellige typer jackplugg https://no.wikipedia.org/wiki/Jackplugg Vanlig lydutgang bruker TRS, mikrofon inngang trenger TRRS. Kan ikke tro at en standard kabel kobler fra stereo lydutgang til en mikrofon inngang. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 30. mai 2016 Del Skrevet 30. mai 2016 Det finnes forskjellige typer jackplugg https://no.wikipedia.org/wiki/Jackplugg Vanlig lydutgang bruker TRS, mikrofon inngang trenger TRRS. Kan ikke tro at en standard kabel kobler fra stereo lydutgang til en mikrofon inngang. Riktig. For å få lyd inn, så må man ha en 3,5mm plugg med 4 kontakt punkter. Det finnes splittere som deler stereo lyd ut og mic inngangen, men må nok ha noen overganger for å få utgangen på den ene til å treffe inngangen på den andre. Og man vår vel også kun mono, ikke stereo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå