balle3201 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hei! Jeg har et spørsmål ang tilkobling av FireWire-header til mitt ASUS A7N8X hovedkort. På dette hovedkortet finnes det to interne headere som normalt skal tilkobles en brakett bak på pc'en. (braketten har 1.stk 6-pins Firewire, og 1.stk 4-pins Firewire, og jeg vil koble vekk den 4-pins tilkoblingen og tilkoble den til den 6-pins tilkoblingen som finnes på fronten av kabinettet). 6-Pins = strømforsyning til f.eks ipod.o.l , mens 4-pins ikke har dette. Ettersom jeg har et Antec AMG 1000 Plusview kabinett med USB2 og Firewire tilkoblinger i front vil jeg kunne utnytte disse. Problemet er: Ledningen som kommer fra fronten på kabinettet inneholder 6 mindre ledninger av følgende type(Ground, VP(Power), TPA2+, TPA2-, TPB2+, TPB2-), mens på den interne header-tilkoblingen finnes det ytterligere to GND (ground) "pinner". Er det noen som har erfaring med dette og vet hvilke av disse GND pinnene jeg skal kolbe til, og om i det hele tatt spiller noen rolle? :!: Takker for alle svar! Balle3201 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Sitter med akkurat samme hovedkort og en nusselig 15GB iPod 2.0 Hadde også problemer med å tilkoble til mitt Chieftec-kabinett. Frontpanelet der har utganger for lyd/mic, UBS of FireWire. Men siden hovedkortet kun har to Firewire-utganger kan jeg ikke bruke frontpanelet, i og med at kablene fra frontpanelet ikke passer på Firewire-utgangene på hovedkortet. Men så har jeg docking-stasjon til iPoden, og da passer det perfekt at ledningen kommer opp fra bak på datan og frem på skrivebordet Er nok ingen andre utganger til FireWire på hovedkortet enn de to som er beregnet på bracket, med medfølgende ledninger :grine: Sorry Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå