Gå til innhold

A7N8X DLX & Firewire Header!

balle3201

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et spørsmål ang tilkobling av FireWire-header til mitt ASUS A7N8X hovedkort.

På dette hovedkortet finnes det to interne headere som normalt skal tilkobles en brakett bak på pc'en. (braketten har 1.stk 6-pins Firewire, og 1.stk 4-pins Firewire, og jeg vil koble vekk den 4-pins tilkoblingen og tilkoble den til den 6-pins tilkoblingen som finnes på fronten av kabinettet).

6-Pins = strømforsyning til f.eks ipod.o.l , mens 4-pins ikke har dette.

Ettersom jeg har et Antec AMG 1000 Plusview kabinett med USB2 og Firewire tilkoblinger i front vil jeg kunne utnytte disse.

Problemet er:

Ledningen som kommer fra fronten på kabinettet inneholder 6 mindre ledninger av følgende type(Ground, VP(Power), TPA2+, TPA2-, TPB2+, TPB2-), mens på den interne header-tilkoblingen finnes det ytterligere to GND (ground) "pinner".

Er det noen som har erfaring med dette og vet hvilke av disse GND pinnene jeg skal kolbe til, og om i det hele tatt spiller noen rolle? :!:

Takker for alle svar!

Balle3201

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter med akkurat samme hovedkort og en nusselig 15GB iPod 2.0

Hadde også problemer med å tilkoble til mitt Chieftec-kabinett. Frontpanelet der har utganger for lyd/mic, UBS of FireWire. Men siden hovedkortet kun har to Firewire-utganger kan jeg ikke bruke frontpanelet, i og med at kablene fra frontpanelet ikke passer på Firewire-utgangene på hovedkortet. Men så har jeg docking-stasjon til iPoden, og da passer det perfekt at ledningen kommer opp fra bak på datan og frem på skrivebordet ;)

Er nok ingen andre utganger til FireWire på hovedkortet enn de to som er beregnet på bracket, med medfølgende ledninger :grine:

Sorry

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...