Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bærbar som router

Anbefalte innlegg

Hei

skal ha lan med ca 50 stk så jeg har tenkt og sette opp en bærbar til router den har 2 nettverks kort har 1.2 ghz og 128 ram som skulle være nok da :p:

så jeg lurte på om det fins noen programmer som man kan bruke til eks å begrense hastighethet på internett og sånt

pc'en har windows xp pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

skal ha lan med ca 50 stk så jeg har tenkt og sette opp en bærbar til router den har 2 nettverks kort har 1.2 ghz og 128 ram som skulle være nok da :p:

så jeg lurte på om det fins noen programmer som man kan bruke til eks å begrense hastighethet på internett og sånt

pc'en har windows xp pro

Sygate og andre har slik software men jeg hadde mye heller satt opp et vrak av en P100 med smoothwall.

Lenke til kommentar

brannmur er ikke så viktig menne at den er router sån at den deler ut ip'er automatisk eller gjør xp det av seg selv?

vi kommer til og få trådløst en 34 mbit linje som ca kommer til og bare bli 3-4 mbit siden det er trådløst :grine: og vi blir 50 stk.

og vi trenger ikke noe firewall ,men et programm som gjør at man eks kan hindre folk i og laste opp fra eks kazaa, og som gjør at den deler ut iper til vær, og kan holde på ip'en sån at den ikke bytter vær gang man skrur av og på maskinen.

har linux noe sånt innebygd da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...