dassloket Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Hei. Eg er helt ny MC-fører og eg lurer på ka hjelm eg bør velge har sett litt på SHOEI XR-1100 og Lazer Kite Carbon Light? Er ut etter en god og sikker hjem. Eller er det noen andre dere ville ha anbefalt? Takker for hjelpen Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg har XR-1100, og er godt fornøyd. Mye hjelm for pengene. Eneste minuset jeg vet at div har meldt om, er at den støyer noe. Men er du smart og er glad i dine ører så bruker du uansett propper, hver gang. Uansett hjelm er støynivået påviselig skadelig for hørselen. Har et par Laser-hjelmer i samlingen, men er ikke fornøyd med noen av de. Synes det er for mye skrangling i visiret, og innerforet slites fort. Dog er det nokså rimelige hjelmer, under 2.000,- Shoeien er klassisk Tjohei-kvalitet, solid visir med pinlock, enkel og solid visirfeste, D-ring i reimen, vaskbart interiør, og et interiør som tåler å brukes mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå