tordand Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Fikk opp denne meldinga da jeg slo på maskinen. Har aldri sett dette før, og jeg hadde heller ikke brukt maskinen på 3 dager da dette kom opp. Ingen nye programmer eller drivere er installert på lenge, ingen maskinvareendringer har vært gjort på lenge. Så jeg lurer fælt på hva som er grunnen til dette.. NT Loader er den filen som winxp starter fra, er det eneste jeg vet. Har prøvd å kopiere ntldr og ntdetect fra windows cd'en og inn på c:, men dette hjalp ikke. Hva kan jeg gjøre for å starte windows igjen? Vil nødig formatere hele partisjonen... Jeg har: Asus A7N8X DeLuxe WD 120GB Win xp Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hva kan man si, sh*t happens. Kan være en eller annen bitteliten fuckup i filsystemet som har gjort at denne fila har blitt korrupt eller forsvunnet. Du må finne fila igjen på Windows-cd'n, og kopiere den inn i /windows igjen. Da starter det opp som før. Har skjedd med meg en gang på mange år. Lenke til kommentar
tordand Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Hva kan man si, sh*t happens. Kan være en eller annen bitteliten fuckup i filsystemet som har gjort at denne fila har blitt korrupt eller forsvunnet.Du må finne fila igjen på Windows-cd'n, og kopiere den inn i /windows igjen. Da starter det opp som før. Har skjedd med meg en gang på mange år. som sagt så har jeg prøvd å kopiere over ntldr og ntdetect fra i386 mappa på windows-cd'en, men dette funka ikke. forstatt kommer "ntldr mangler" opp på skjermen.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 mm det fikk jeg å...Da er det sansynlig at disken er ødelagt (eller du kan gjøre slik): botte fra cd i BIOS'en og sett inn windows\linux CD'en og hvis du er så heldig og kommer inn i Windows\Linux så scanner du disken for mulig feil...... lykke til Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 ntldr er oppstarsfila i windows. Formater og legg inn windows på nytt. det bør funke. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har fått denne meldingen på en pc på skolen, når jeg la in os på nytt virket alt som før igjen. Jeg prøvd også og kopiere filene over fra i386 uten hell Lenke til kommentar
tordand Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 mm det fikk jeg å...Da er det sansynlig at disken er ødelagt (eller du kan gjøre slik): botte fra cd i BIOS'en og sett inn windows\linux CD'en og hvis du er så heldig og kommer inn i Windows\Linux så scanner du disken for mulig feil......lykke til har bootet fra cd, ja. har til og med installert windows på ny på en annen paritsjon (for å få adgang til maskinen). så disken funker som bare det. har kjørt scandisk og virussjekk, men det ser ikke ut til å være noe galt.. Lenke til kommentar
tordand Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 ntldr er oppstarsfila i windows. Formater og legg inn windows på nytt. det bør funke. Ja, men om jeg formaterer så mister jeg alle filene jeg har liggende under 'mine dokumenter' (documents and settings). det er grunnen til at jeg vil prøve å rette opp den feilen som er. Lenke til kommentar
thelootmaster Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har hatt dette problemet sikkert 10 ganger til naa. Det er windows xp sitt ntfs filsystem som er litt fucket. Dette kan skje selv om du ikke bruker pc en din. Det du maa gjore for aa fikse det, er aa boot opp med windows xp cd-en, naar du kommer til menyen inne paa cd-en maa du velge recovery mode eller noe saann(husker ikke akkurat hva det heter). Naar du er kommet inn der maa du staa i c:\ og skrive fixboot og fixmbr (tror det var det heter). Uansett det staar noe lignende inne paa helpen paa recovery mode.. Lykke til... Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Finnes flere måter å gjøre det på. Ene er med en WIn98 systemdisk (vil da tro at det er en fordel om du kjører FAT32. Start opp med bootdisken (den må inneholde "sys.com", så på promten skriver du " sys c: <enter>". Den andre og annbefalte er å starte opp med Win2k CD en og gå inn i recovery console. Logg inn som administrator og skriv FIXMBR. kilde Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Sant det... Hadde en slik feil med en gammel 98' maskin. Den kom seg etterhvert. Helt uten skader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå