Richard_87 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 halo jeg skal kjøpe meg en bærbar pc om en ca 2 mnd for da har jeg endelig nok penger ( i underkant av 13000 ) det jeg trenger hjelp til er å finne en rett pc som er bra til det jeg trenger den til... skal bruke den mest til skolearbeid, filmredigering og andre programmer som krever litt. har noen en ide om hvem som kan være bra? hadde vært fint med en dvd-brenner også (har det fra før på den "store" pc'n) og har gode erfaringer. hvis ikke det går pga det blir for dyrt må jeg i hvert fall ha en dvdspiller, helst intern. fint om de som har litt peiling svarer takk!! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Du er kanskje blant de som sier "laptops are people too", men det er på tide å innse at de ikke er det, og at man ikke kan si "hvem laptop". En laptop er IKKE en person, selv om du kaller den Kåre. Lenke til kommentar
duda Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 for det første da, siden du skal kjøpe maskin om to mnd så blir det vanskelig å anbefale nå, siden det muligens kommer nye maskiner snart og de som er nå går ned i pris. spør heller rundt 2 uker før du kjøper maskinen. i mellom tiden så kan du sjekke priser og lese tester av maskiner. se litt rundt og se hva som ligger i den prisklassen du vil kjøpe, skriv opp eventuelt minstekraver. du sier at du skal bruke til skolearbeid og filmredigering og prgrammer som krever litt. da må du eventuelt legge til flere tusen mener jeg. grunnen til dette er fordi til skolearbeid må du ha en maskin som ikke støyer så mye, og det er en centrino maskin, altså en maskin med pentium-m prossessor. disse koster mer enn de vanlige maskinene mde udugelige prossessorer. altså celeron og vanlig p4 som høres ut som propeller da. de maskinene som ligger rundt 13k og som er centrino er de "dårligste" centrino maskinene da. og de kommer vanligvis med integrert skjermkort. som da blir udugelig til deg som skal bruke til filmredigering syns jeg. du burde høyere i pris. men har du ikke pengene, så får du ikke gjort noe med det selvfølgelig. men en maskin til 13k og til det du skal blir ikke så bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå