Ekinorak Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Kort: Telenor sender meg regninger på bredbånd jeg ikke har. Har ringt dem 4 ganger, og sagt opp, men nå sender de meg bruddgebyr om og om igjen selv om de sier at det var en feil. Lang: Skulle overta en leilighet fra min bror, han hadde Telenor bredbånd, Ringte Telenor spurte om det gikk og overta nettet. De sa jeg måtte bestille på nytt pga personverngreier. Min bror sa opp bredbåndet 2-3 dager før jeg tok over leiligheten. Da jeg tok over bestilte jeg nett. Til min store overraskelse hadde da Telenor allerede brukt koblingen i sentralen og satt oppkoblingstrid ca 4 uker fram i tid. Ble irritert med tanke på at min bror hadde jo hatt Internet der for bare 2 dager siden. Etter et par samtaler med Telenor hvor de ikke kunne komme å montere tidligere bestemte jeg meg for å si opp bredbåndet, og gå for Telia Mobilt bredbånd. Men ca 2 måneder etter fikk jeg allikevel regning på 2 måneder med bredbånd og oppkobling. Jeg ringte Telenor igjen, og de sa beklager og fjernet regningen. Men så fikk jeg et par måneder etterpå et bruddgebyr på 800 kr. Nok en gang ringte jeg Telenor og de sa det var skjedd en feil og slettet regningen. Så gikk det noen uker så fikk jeg purring på regningen. Da sendte jeg en mail til Telenor (Lei av å betale 20-30 kr hver gang jeg skal ringe de). De ringte meg opp dagen etterpå og beklaget alt og alt skal være på stell. Nå har jeg fått regning av de 2 ganger til. De bare klarer ikke å slutte. Frister nå å bare kaste alle Telenor brev jeg får i postkassen. La dem få bruke ressurser på innkreve pengene de ikke har rett på, fordi nå er jeg lei. Har brukt ca 150kr på å ringe deres kundeservice. Om jeg bare kaster alle regningen jeg får hva skjer da egentlig? De kan vel ikke klandre meg for noe uansett hvor langt det går? 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Ringte de deg som svar på en epost? Har du ingen skriftlig dokumentasjon? Få en skriftlig bekreftelse fra dem på at du ikke skylder dem noe. Så kan du begynne å kaste regninger. Går det til inkasso kan du bestride kravet med ditt på det tørre. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Noen andre i nabolaget ditt som var heldig når din bror sa opp sitt (da de fikk framskyndet oppkoblingen litt) Så det er bare naturlig at du kommer bakerst i køen når du bestiller nytt angående fakturaene du får så er det nok bare å skrive en mail hvor du forklarer situasjonen og skriver at alle regninger vil bli ignorert Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Takk for svarene. Har fått bekreftelse på at de mottok eposten min. Er stort sett den eneste dokumentasjonen jeg har, resten ble tatt over tlf. Skal ta og sende de enda en epost. Om de ikke klarer å løse det på forsøk nr.5 så tar jeg bare å kaster alle brev som koster i postkassen. Lenke til kommentar
3irik Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Takk for svarene. Har fått bekreftelse på at de mottok eposten min. Er stort sett den eneste dokumentasjonen jeg har, resten ble tatt over tlf. Skal ta og sende de enda en epost. Om de ikke klarer å løse det på forsøk nr.5 så tar jeg bare å kaster alle brev som koster i postkassen. Prøv å få skriftlig bekreftelse på at de ikke mener at du skylder noen ting. Da står du mye sterkere ved en evt. inkassosak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå