Gå til innhold

Hva burde prisen på brukt gtx 980 ligge på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter med å følge med på hva kortet faktisk går for på finn. De som selger er lite int i å fortelle reell salgspris, mens andre driver med fantasipriser...

 

Er vel en her inne som solgte gtx 980 for 3500kr per stk nettopp, og jeg solgte Titan X med vannbklokk for 6000kr.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gitt 3000 kr for MSI GTX 980 så sant det fulgte med kvittering.

3500 bør helst være hvis kortet er fabrikk overklokket eller har god kjøler eller lite brukt.

 

Med tanke på GTX 980 TI går for 5000 kr er det veldig bra kjøp hvis du får GTX 980 til under 4000 kr.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gitt 3000 kr for MSI GTX 980 så sant det fulgte med kvittering.

3500 bør helst være hvis kortet er fabrikk overklokket eller har god kjøler eller lite brukt.

 

Med tanke på GTX 980 TI går for 5000 kr er det veldig bra kjøp hvis du får GTX 980 til under 4000 kr.

Det er utrolig få som ikkje har kvittering på et skjermkort. Alle kviteringene ligger jo hos webshoppene, så om man vet hvor man har kjøpt kortet, så har man kvittering/har tilgang på kvittering. Dog er alltids noen som har kjøpt skjermkort i USA, og da er plutselig ikkje skjermkortet verdt særlig mye. Norsk reklamasjon er verdt nesten mere enn gull :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76447851&ref=conversation&fks=76447851

 

Ikke den personen der, hadde tenkt å kjøpe det, men siden han kjøpte kortet fra en annen som ikke fant kvittering, så droppet jeg.

Ser alikevell personen få solgt, så de som kjøpte tok stor risiko hvis skjermkortet skulle ryke.

 

Tror det er gennerielt lett å selge skjermkort i dag så sant det er fornuftig priset.

Men tror prisene faller ytteligere når GTX 1080 kommer på lager i de fleste nettbutikker særlig komplett.

 

Vet digitalimpuls har solgt alle 1080 kortene så man må bestille i så fall og vente til neste uke.

 

Så i bestefall kan GTX 980 være verdt 2500 kr mens 980 TI kanskje 3000-3500 kr om ikke lenge?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=76447851&ref=conversation&fks=76447851

 

Ikke den personen der, hadde tenkt å kjøpe det, men siden han kjøpte kortet fra en annen som ikke fant kvittering, så droppet jeg.

Ser alikevell personen få solgt, så de som kjøpte tok stor risiko hvis skjermkortet skulle ryke.

 

Tror det er gennerielt lett å selge skjermkort i dag så sant det er fornuftig priset.

Men tror prisene faller ytteligere når GTX 1080 kommer på lager i de fleste nettbutikker særlig komplett.

 

Vet digitalimpuls har solgt alle 1080 kortene så man må bestille i så fall og vente til neste uke.

 

Så i bestefall kan GTX 980 være verdt 2500 kr mens 980 TI kanskje 3000-3500 kr om ikke lenge?

Kommer ann på ytelsen og prisen til gtx 1070

 

Mange vil nok kjøpe et 980ti om prisen er 30% billigere enn 1070, og om 1070 yter likt i overklokket tilstand som 980ti.

 

Er prisen under 30% så begynner folk å se etter et nytt kort i stedet. Det er iallefall min erfaring. 30% begynner å bli grei rabatt for samme ytelse. Mange har jo hele 4 år igjen av reklamasjonstiden.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Sitter på et 980 ti her som eier har spurt om jeg har lyst til å beholde.

Kompispris er 0kr da jeg har berget en haug av viktige bilder og dokumenter på datamaskinen når den fikk ransomware på seg. 

Uansett så sa jeg nei takk og tar heller imot en 1000 lapp som takk for jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...