hannibal66 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) Har nylig skiftet glass på min mobil pga. sprekk, en i utgangspunktet enkel sak. Etter reparasjon har glasset imidlertid løsnet 3 ganger i løpet av en 3 ukers periode, hvor verksted hver gang har forsøkt å lime på nytt. Siste gang glasset løsnet oppstod det også en liten sprekk nøyaktig i området der glasset gjentatte ganger har løsnet. Verksted nekter dermed konsekvent å gjøre mer, og avslår videre reklamasjon pga sprekken i glasset, som de påstår har oppstått fordi telefonen er skadet. De nekter å i det hele tatt se på mobilen for å vurdere hva skaden kan skyldes, og om det f.eks. kan være relatert til at glasset etter deres reparasjon gjentatte ganger har løsnet. Jeg antar det er en grense for hvor mange ganger et glass tåler å bli tatt av og limes på nytt med påfølgende klemming på plass. Jeg vet at mobilen ikke har vært utsatt for ytre påvirkninger, men spørsmålet er hvor bevisbyrden blir liggende ved en evt. klage til Forbrukerrådet/Forbrukertvistutvalget. Er det jeg som må sannsynliggjøre at skaden har kommet som resultat av deres i utgangspunktet dårlige arbeid, eller må de sannsynliggjøre at den nye sprekken ikke er relatert til at glasset etter reparasjon har løsnet flere ganger? Endret 28. mai 2016 av hannibal66 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Mobilen har jo nødvendigvis blitt utsatt for ytre påvirkninger ettersom du har knust glasset på den før... Løsner glasset samme sted som du hadde sprekk før? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det holder med en tråd. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1725620&page=1&&do=findComment&comment=23274154 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg