SirreStrikk Skrevet 2. juni 2016 Del Skrevet 2. juni 2016 Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. Første kullet som fullfører er neste år. Studiet i seg selv følger samme opplegg som i Slovakia, så om du fullfører 6 år her nede så er du "autorisert", og kan søke turnus i Norge. Man har flere norske studenter som har fullført i Zagreb og jobber nå i Norge, så det skal være rimelig problemfritt sånn sett Det er nesten ikke norske studenter her kontra feks. Slovakia. Om du liker å være rundt nordmenn så kan det være bedre å velge en annen plass enn Split. Selv synes jeg det er godt å være blant de få norske og praktisert engelsken min i større grad og sametidlig bli bedre kjent med folk fra andre land. Lenke til kommentar
Calippus Skrevet 4. juni 2016 Del Skrevet 4. juni 2016 Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. ........ SirreSikk, hvordan er det egentlig å studere i Kroatia, sånn i generelle termer? Er det så korrupt der som man kan få inntrykk av? Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 5. juni 2016 Del Skrevet 5. juni 2016 Det er ingen studenter som har fullført det engelske studiet i Split siden det fortsatt bare er 5 år gammelt. ........ SirreSikk, hvordan er det egentlig å studere i Kroatia, sånn i generelle termer? Er det så korrupt der som man kan få inntrykk av? Jeg har ikke opplevd noe korrupsjon, men den eksisterer nok. Folket er også i mindre grad rasistisk her (Split) enn land flest i øst Europa. Kriminalitet er relativ lav i følge befolkningen selv. Jeg har bodd i Spania 2 år, og i Kroatia snart 1 år. I Spania er hvert eneste vindu på nivå med 1-2 etasje sikret med gitter ol. Tyveri skjer i mindre grad her, og befolkningen er stort sett homogen. 90% er kristne, og de få som er muslimer stort sett fra Serbia. Split er kjent for at du kan gå midt på natten i hvilket som helst området uten å være redd for at du skal bli ranet/utsatt for overgrep. Selv så har jeg glemt å låse bildøra i over en uke uten at noen gikk inn i det. Jeg glemte også nøkkelen i scooteren over en helg i en relativt godt trafikkert gate uten at noe skjedde. Lenke til kommentar
aryastark Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 En liten oppdatering fra ANSA om situasjonen i polen: http://www.ansa.no/artikler/ansa-frarader-medisinstudier-i-polen/ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå