Gå til innhold

Får jeg utbytte av 144 Hz med denne PC-en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har selv den AOC G2460PG skjermen med 144hz og g-sync på et svakere skjermkort (gtx 780), og spiller CS:GO aktivt

​Vis du spiller CS vil jeg anbefale deg sterkt å kjøpe en 120/144hz skjerm. Dette er merkbart mye bedre å spille på enn 60/75 hz.

 

Hvis du kun spiller CS ser jeg ikke behovet for g-sync veldig høyt. Da du vil ha 200-300 fps med din pc med High settings ved 1080p, og g-sync er mere merkbart jo lavere fps du har I spillet. Men hvis du har pengene til g-sync, anbefaler jeg det til andre litt mer krevende spill for å få bedre flyt på lavere fps.

Lenke til kommentar

Jeg har selv den AOC G2460PG skjermen med 144hz og g-sync på et svakere skjermkort (gtx 780), og spiller CS:GO aktivt

 

​Vis du spiller CS vil jeg anbefale deg sterkt å kjøpe en 120/144hz skjerm. Dette er merkbart mye bedre å spille på enn 60/75 hz.

 

Hvis du kun spiller CS ser jeg ikke behovet for g-sync veldig høyt. Da du vil ha 200-300 fps med din pc med High settings ved 1080p, og g-sync er mere merkbart jo lavere fps du har I spillet. Men hvis du har pengene til g-sync, anbefaler jeg det til andre litt mer krevende spill for å få bedre flyt på lavere fps.

Gsync forhindrer også "tearing" i bildet som kan skje hvis skjermkortet sender for få eller for mange bilder pr sekund i forhold til skjermens refresh rate. Gsync synkroniserer med skjermkort og du slipper input lag som du får med vsync.

Lenke til kommentar

 

Jeg har selv den AOC G2460PG skjermen med 144hz og g-sync på et svakere skjermkort (gtx 780), og spiller CS:GO aktivt

 

​Vis du spiller CS vil jeg anbefale deg sterkt å kjøpe en 120/144hz skjerm. Dette er merkbart mye bedre å spille på enn 60/75 hz.

 

Hvis du kun spiller CS ser jeg ikke behovet for g-sync veldig høyt. Da du vil ha 200-300 fps med din pc med High settings ved 1080p, og g-sync er mere merkbart jo lavere fps du har I spillet. Men hvis du har pengene til g-sync, anbefaler jeg det til andre litt mer krevende spill for å få bedre flyt på lavere fps.

Gsync forhindrer også "tearing" i bildet som kan skje hvis skjermkortet sender for få eller for mange bilder pr sekund i forhold til skjermens refresh rate. Gsync synkroniserer med skjermkort og du slipper input lag som du får med vsync.

 

 

Helt enig I at det forhindrer tearing på en bra måte. Men når g-sync må behandle mere enn 144 fps får man input lag.

 

​For min del, spiller jeg med låst fps til max 144 fps, eller med fri fps og deaktivere g-sync. Førsta alternative fungerer best for min del. (CS:GO)

Endret av Jdyver
Lenke til kommentar

G2460PG  har jeg selv hatt, og det er en fin og rask gaming skjerm i mine øyne.

Hva er grunnen til at du ikke har den lenger, if I may ask?

 

 

​For min del, spiller jeg med låst fps til max 144 fps …

Er det fordi Hz og fps da «samkjører» optimalt siden de er «like mange»? En 144 Hz skjerm som kjører f.eks. 200 fps gir et dårligere bilde, i dine øyne?

Lenke til kommentar

Som nevnt, dersom CS:GO er fokusen, så kjøp deg heller bare en standard 144 hz skjerm.

G-Sync er kult, men det koster en del ekstra som du ikke vil få bruk for i CSO:GO. 

 

Broren min har den AOC G2460pg skjermen, og kjører V-Sync Off i GO, og med G-Sync aktivert i stort sett alle andre spill.

 

144 hz har absolutt noe for seg, med dine specs.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

 

 

​For min del, spiller jeg med låst fps til max 144 fps …

Er det fordi Hz og fps da «samkjører» optimalt siden de er «like mange»? En 144 Hz skjerm som kjører f.eks. 200 fps gir et dårligere bilde, i dine øyne?

 

 

Bildet blir ikke dårligere, men g-sync begynner å gi input lag. Atså at det er en delay mellom når du presser på knapp/mus og hva du ser på skjermen. Det er ikke noe du ser , men du vil føle vis du spiller CS:GO mye.

 

Det grønne på stamen er en kabel holder for kabler på baksiden. og den kan tass av ja :wee:​​

Lenke til kommentar

 

 

 

​For min del, spiller jeg med låst fps til max 144 fps …

Er det fordi Hz og fps da «samkjører» optimalt siden de er «like mange»? En 144 Hz skjerm som kjører f.eks. 200 fps gir et dårligere bilde, i dine øyne?

 

 

Bildet blir ikke dårligere, men g-sync begynner å gi input lag. Atså at det er en delay mellom når du presser på knapp/mus og hva du ser på skjermen. Det er ikke noe du ser , men du vil føle vis du spiller CS:GO mye.

 

Det grønne på stamen er en kabel holder for kabler på baksiden. og den kan tass av ja :wee:​​

 

Bra at g-sync gir veldig lite ekstra inputlag da. Men selvfølgelig den tilfører litt ekstra ja. Lightboost er det som er best på slike spill.

 

For de som ikkje vet hva lightboost er:

 

http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

Lenke til kommentar

 

 

 

 

​For min del, spiller jeg med låst fps til max 144 fps …

Er det fordi Hz og fps da «samkjører» optimalt siden de er «like mange»? En 144 Hz skjerm som kjører f.eks. 200 fps gir et dårligere bilde, i dine øyne?

 

 

Bildet blir ikke dårligere, men g-sync begynner å gi input lag. Atså at det er en delay mellom når du presser på knapp/mus og hva du ser på skjermen. Det er ikke noe du ser , men du vil føle vis du spiller CS:GO mye.

 

Det grønne på stamen er en kabel holder for kabler på baksiden. og den kan tass av ja :wee:​​

 

Bra at g-sync gir veldig lite ekstra inputlag da. Men selvfølgelig den tilfører litt ekstra ja. Lightboost er det som er best på slike spill.

 

For de som ikkje vet hva lightboost er:

 

http://www.blurbusters.com/zero-motion-blur/lightboost/

 

 

Blir det samme som å skru av g-sync og enable ULMB på 120hz? Lurer på om jeg skal prøve spille med det engang

 

"""

All G-SYNC monitors include a LightBoost sequel called ULMB, which stands for Ultra Low Motion Blur. This is activated by a button on the monitor, activatable during 85Hz/100Hz/120Hz mode, and eliminates most motion blur, in the same manner as LightBoost.

"""

http://www.blurbusters.com/gsync/preview2/#ulmb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...