Gå til innhold

Krise-slettet minnekort på S7 edge ved uhell

Anbefalte innlegg

Jeg har altså klart å slette minnekortet på min S7 edge. Det begynte med at jeg først fikk beskjed om at "Galleri har stoppet" da jeg skulle inn og ordne med noen bilder. Dette gjentok seg, og jeg restartet telefonen. Da den hadde startet opp igjen, gikk jeg direkte inn i Galleri igjen, og trykket på den mappa jeg skulle åpne.

Mens jeg trykker på den, restarter telefonen igjen av seg selv, og når jeg så omsider kommer inn i galleriet igjen, er den bildemappa borte. Det samme er apper som var lagret på minnekortet osv. Jeg aner ikke hvordan jeg har klart å få til dette, jeg fikk ingen advarsel eller noe. Jeg tar ganske mye bilder, og ja.. det er en stund siden forrige sikkerhetskopi. Ergo er det utrolig mye bilder borte, pluss mye mer.

Når jeg kobler telefonen til PC sier også den at mappa er tom når jeg går innpå.

Dette er bare utrolig frustrerende. Finnes det noen som helst måte å klare å få fram bilder og filer igjen, eller er de tapt for alltid? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Jeg har ingen anelse om hva du skal gjøre, men jeg har ihvertfall automatisk opplasting til OneDrive hver gang jeg tar et bilde. Men så driver jeg ikke og tar hundre bilder om dagen slik som folk gjør... Bare et tips til hva du kan gjøre siden du tydeligvis ikke har rutiner på sikkerhetskopiering av det som betyr så mye for deg som bildene dine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Få kortet inn på en pc og kjør recuva (som er gratis) i deep scan modus, da gjenoppretter du det meste.

Edit: appene kan du bare installete på nytt.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for hjelp og tips om programmer!

Jeg har nå fått gjenoppretta de fleste bildene, og har fått lagret de på både ekstern harddisk og i skyen. Har egentlig en slags rutine på det med sikkerhetskopiering, men nå hadde jeg slurva litt. Lesson learned.

Igjen tusen takk, veldig glad for at jeg klarte å redde de!

Sånn et lite ekstraspørsmål til slutt - jeg ser at noe av minnekortet er brukt, selv om det viser at det er tomt både via mobil og pc. Hadde i tillegg til bilder lagret en god del apper der (som jeg nok må innstallere på nytt, ja) og Spotify spillelister etc. Dette får jeg ikke gjenoppretta, og det er ikke noen krise heller. Men er det lurest å formatere minnekortet før jeg tar det i bruk igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jeg vil anbefale det profesjonelle verktøyet MobiKin Doctor, du kan installere Android-versjonen for å gjenopprette dataene dine på PC. Siden dataene dine ble lagret på minnekort, trenger du bare å bruke Android SD-kortgjenoppretting

Endret av Shehab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...