AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hei, jeg er i et fast forhold med en dame jeg har vært sammen med i et par år. Gjennom studiet har jeg blitt kjent med en fyr som det hender jeg tar noen øl med/drar på byen med. Blir som regel kun oss to, da vi ikke kjenner så veldig mange her og klassen ikke er spesielt sosial. Alle gangene vi har vært ute, har vi hengt veldig mye med det motsatte kjønn. Ender som oftest med at vi er på et utested og setter hos på et bord hvor det gjerne sitter et par jenter, evt at vi setter oss på et tomt bord hvor det da gjerne kommer et par jenter og setter seg senere. Kompisen min er singel, og vil selvsagt gjerne få litt kontakt med damer, og jeg prøver derfor å være litt wingman. Problemet er at jeg kanskje drar den litt langt noen ganger og snakker veldig mye med en av jentene, og har det veldig gøy. Er også litt selvtillitboost for meg. Føler at dersom jeg sitter og ser sur ut og spiller likegyldig (som sikkert dama mi helst vil), så vil vi sitte alene og etterhvert kjede oss. Hva er egentlig akseptabelt? Hvor forsiktig burde jeg være? Anonymous poster hash: db863...89b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Ikke gjør noe som du ikke kunne gjort dersom dama di var til stede, er en grei tommelfingerregel. "Hva er det da?" Svar: snakk med dama di om det. Forskjellige jenter har forskjellige grenser for hva de synes er greit. Anonymous poster hash: 41d16...a45 7 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) Du kan jo.... Si at du har dame. Du kan si det både direkte eller indirekte ved å dra frem en historie hvor "dama di" er involvert. Det skaper en tydelig kommunisert barriere. Det er ingen grunn til at du må slutte å være hyggelig, eller slutte å hjelpe kameraten din. Det betyr bare at det er tydelig kommunisert at du ikke har en målsetning om å prøve deg på, rote med, eller ligge med noen av jentene dere møter. Det går også an å ta med dama på disse byturene. Jenter kan være vel så bra, om ikke bedre wingmen som gutter. Endret 28. mai 2016 av Løgn 4 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Vi kan ikke svare på dette. Hva som er greit og ikke greit er det kun dere to som kan mene noe om. Så du må enten ta en prat med henne, kutte det ut eller ta sjansen på at hun synes det er ok. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Basert på det du forteller synes jeg ikke du gjør noe galt. Du trenger selvsagt ikke gå inn i superflørtemodus, men ser ikke noe problem i å være sosial og kontaktsøkende. Mer kjipt med de som lar dama/typen bli livet sitt og slutter å gjøre ting som for eksempel å gå på byen. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Det du trenger er å snakke med kjæresten din om hva som er greit for henne. Spiller ingen rolle hva alle andre mener, det er henne du er sammen med. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (...)Problemet er at jeg kanskje drar den litt langt noen ganger og snakker veldig mye med en av jentene, og har det veldig gøy.(...) Anonymous poster hash: db863...89b Så du er redd for at damen din ikke liker at du snakker med jenter og har det gøy... skulle ønske jeg kunne si det var paranoid av deg men det er mange damer som tenker slik, så jeg ville anbefalt deg å fortsette å være en god venn og heller la forholdet gå videre i uvitenhet. Hvis hun ikke takler at du har et normalt sosialt liv er hun ikke noe å samle på, hvis hun aldri hører noe så ¯\_(ツ)_/¯ Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) Synes at du skal si at du har dame, i en bisetning f.eks. For eksempel, "må kanskje dra litt før, skal møte dama mi". Dette også av hensyn til de jentene du snakker med. Det finnes jo folk som bare drar ut en gang i måneden eller mindre. Da er det litt kjipt å ødelegge jakten til disse jentene ved å være opptatt uten å si det. Man burde egentlig vært fargekodet... Endret 28. mai 2016 av Kablam Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (...)Problemet er at jeg kanskje drar den litt langt noen ganger og snakker veldig mye med en av jentene, og har det veldig gøy.(...) Anonymous poster hash: db863...89b Så du er redd for at damen din ikke liker at du snakker med jenter og har det gøy... skulle ønske jeg kunne si det var paranoid av deg men det er mange damer som tenker slik, så jeg ville anbefalt deg å fortsette å være en god venn og heller la forholdet gå videre i uvitenhet. Hvis hun ikke takler at du har et normalt sosialt liv er hun ikke noe å samle på, hvis hun aldri hører noe så ¯\_(ツ)_/¯ Men her virker det som at han ikke bare er sosial og har det gøy, men at han flørter osv. Det virker som at han er mest interessert i å snakke med damene, og da er det en liten varsellampe der. Han antar nok at hun ikke ville likt dette. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (...)Da er det litt kjipt å ødelegge jakten til disse jentene ved å være opptatt uten å si det. Man burde egentlig vært fargekodet... Ja, litt som vi merket jøder under andre verdenskrig. Eller kanskje kvinner burde våkne opp og innse at ikke enhver mann som snakker med de er interessert i noe mer... Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) (...)Da er det litt kjipt å ødelegge jakten til disse jentene ved å være opptatt uten å si det. Man burde egentlig vært fargekodet... Ja, litt som vi merket jøder under andre verdenskrig. Eller kanskje kvinner burde våkne opp og innse at ikke enhver mann som snakker med de er interessert i noe mer... Det hadde null sammenheng med det jeg og han skrev om. Hvis jenter/gutter er ute på byen for å sjekke opp folk, så er det ganske kjipt for dem å flørte hele natta med noen som har kjæreste. Da er det win-win om han opplyser dem om at han har kjæreste, så kan de move on til neste single gutt. Eller de kan bli igjen å snakke med ham om de kun er ute etter å prate, som noen er. Win for den single gutten på andre side av rommet og. Win for dama til trådstarter. Win for alle. Når det gjelder fargekoding av single, så finnes det allerede en greie med grønne luer i fjellet. Fatter ikke greia di med å sammenligne det med jøder og andre verdenskrig.... XD Endret 28. mai 2016 av Kablam Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (...)Da er det litt kjipt å ødelegge jakten til disse jentene ved å være opptatt uten å si det. Man burde egentlig vært fargekodet... Ja, litt som vi merket jøder under andre verdenskrig. Eller kanskje kvinner burde våkne opp og innse at ikke enhver mann som snakker med de er interessert i noe mer... Håper du tuller nå. Når man er ute på byen og i prat med noen av motsatt kjønn vil man gjerne vite om vedkommende er i et forhold eller tilgjengelig (hvis man er litt interessert). 2 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Hvis jenter/gutter er ute på byen for å sjekke opp folk, så er det ganske kjipt for dem å flørte hele natta med noen som har kjæreste. Da er det win-win om han opplyser dem om at han har kjæreste, så kan de move on til neste single gutt. Det er fullt mulig å spørre dem. Hvis du(andre) er ute etter noe, så spør - ikke forvent at de man prater med skal opplyse hvorfor de er ute. Det der er en typisk jente-sak - gå rundt grøten og ikke spør/si ting rett ut, men forvente at de andre skal klargjøre Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 (endret) Hvis jenter/gutter er ute på byen for å sjekke opp folk, så er det ganske kjipt for dem å flørte hele natta med noen som har kjæreste. Da er det win-win om han opplyser dem om at han har kjæreste, så kan de move on til neste single gutt. Det er fullt mulig å spørre dem. Hvis du(andre) er ute etter noe, så spør - ikke forvent at de man prater med skal opplyse hvorfor de er ute. Det der er en typisk jente-sak - gå rundt grøten og ikke spør/si ting rett ut, men forvente at de andre skal klargjøre Det er litt motsigende av deg å forvente at andre skal spørre, og samtidig anklage andre for å forvente ting. Det å spørre om noen er opptatt i starten er også litt kleint, det er mye lettere for den som er opptatt å bare si det, hvis den som er opptatt har lyst til å prate masse og muligens gå litt over grensa som trådstarter spør om er lov. Jeg har alltid opplyst folk om at jeg har type når jeg har det. Jeg forventer ikke at de skal spørre.... Endret 28. mai 2016 av Kablam Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Som Karpe her nevner, det er ikke menns jobb å hjelpe kvinner å finne andre menn. Kvinner er mer en i stand til å ta den jobben selv, og det er bare dem selv som saboterer sine muligheter ved å spille disse tåpelige spillene de ser ut til å like. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Som Karpe her nevner, det er ikke menns jobb å hjelpe kvinner å finne andre menn. Kvinner er mer en i stand til å ta den jobben selv, og det er bare dem selv som saboterer sine muligheter ved å spille disse tåpelige spillene de ser ut til å like. Jeg har aldri sagt noe av det du sier her, og etter innlegget ditt om jøder er det vanskelig å ta deg seriøst. Det jeg sa gjelder for begge kjønn. Jeg opplyser alltid folk om at jeg har type når jeg har det og blir sjekket opp på byen, sniker det inn på en naturlig måte. Det er letteste sak i verden. Det er mye vanskeligere og kjipere for den som er interessert å måtte spørre rett ut om jeg er opptatt. Blir ikke så veldig elegant start på en samtale heller. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg opplyser alltid folk om at jeg har type når jeg har det og blir sjekket opp på byen, sniker det inn på en naturlig måte. Det er letteste sak i verden. Det er mye vanskeligere og kjipere for den som er interessert å måtte spørre rett ut om jeg er opptatt. Blir ikke så veldig elegant start på en samtale heller. Spør jo ikke rett ut med en gang, men som en naturlig del av samtalen. Er man litt interessert i personen (trenger ikke nødvendigvis være for sex/partner) så vil man jo bli litt kjent med personen og vise interesse. Å opplyse om at man har type/dame som 'start' på samtalen blir litt vel hoven oppførsel - som at alle man kommer i snakk med er ute etter 'herlige' deg. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hvis jenter/gutter er ute på byen for å sjekke opp folk, så er det ganske kjipt for dem å flørte hele natta med noen som har kjæreste. Da er det win-win om han opplyser dem om at han har kjæreste, så kan de move on til neste single gutt. Det er fullt mulig å spørre dem. Hvis du(andre) er ute etter noe, så spør - ikke forvent at de man prater med skal opplyse hvorfor de er ute. Det der er en typisk jente-sak - gå rundt grøten og ikke spør/si ting rett ut, men forvente at de andre skal klargjøre Å begynne å spørre om dette er i hvert fall en veldig dårlig idé. Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Jeg opplyser alltid folk om at jeg har type når jeg har det og blir sjekket opp på byen, sniker det inn på en naturlig måte. Det er letteste sak i verden. Det er mye vanskeligere og kjipere for den som er interessert å måtte spørre rett ut om jeg er opptatt. Blir ikke så veldig elegant start på en samtale heller. Spør jo ikke rett ut med en gang, men som en naturlig del av samtalen. Er man litt interessert i personen (trenger ikke nødvendigvis være for sex/partner) så vil man jo bli litt kjent med personen og vise interesse. Å opplyse om at man har type/dame som 'start' på samtalen blir litt vel hoven oppførsel - som at alle man kommer i snakk med er ute etter 'herlige' deg. Jeg sa ikke at jeg gjorde det på en hoven måte i starten av en normal samtale. Man må jo ha litt antenner for hvor mye innsats personen legger i å snakke med en. Hvis personen virker veldig interessert kan man si en av disse tingene: "Oi, jeg fikk en sms fra kjæresten, må bare svare. :)" "Hva jeg gjorde denne uka? Tja, hang med kjæresten som vanlig. Og du? :)" Kanskje ikke perfekt, men man må velge en av to onder iblant. Jeg hadde følt meg som en douche om jeg ikke hadde sagt noe. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Det er typisk at damer flørter som bare det og én time senere når de har fått nok bekreftelser så forteller de at kjæresten kommer og henter de etter hvert. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå