SvadaVon Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Hei! Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe et videokamera til meg selv i julepresang. Prisklassen jeg er ute etter, er rundt 10.000 kroner. Kameraet skal brukes til å lage litt semiproffe spillefilmer(kortfilmer, og generelt moro. Jeg surfet litt på nettet, også så jeg at Panasoniv NV-GS70 så veldig fin ut med store ord om 3ccd og lignende, men så leste jeg litt her på forumet, og det virker som om mange liker Sony PC120 bedre. Så sjekka jeg litt på denne, og på camuser.co.uk, som kom anbefalt av en venn av meg som har litt peiling, sto det at PC120 var et veldig fint kamera, men at Sony TVR30E var en smule bedre... Men jeg finner ikke noe om TVR30E i norske butikker. Har den et annet modellnavn i Norge? Kort fortalt, NV-GS70, PC120, TVR33E, eller har dere noen andre anbefalinger??? Endret 23. november 2003 av SvadaVon Lenke til kommentar
johang Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 PC120 er et meget bra kamera. Det har lav støy selv i mindre belyste omgivelser, og er meget driftssikkert. Det at det er lite, men samtidig solid, gjør at det er lettere å ta med. Det ligger også godt i hånden. Bruker du Sony DV taper, så må du holde deg utelukkende til Sony DV taper, da tapebytte kan gi artefakter på bildene. johanG. Lenke til kommentar
kjetiaha Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 Men jeg finner ikke noe om TVR30E i norske butikker. Har den et annet modellnavn i Norge? Du tenker vel på TRV33E?? Det får du i de aller fleste butikker som fører videokamera. Kjøpte det akkurat på 6994,- på Elnor i Oslo. Foreløpig veldig fornøyd med det, og det får mange gode anbefalinger her på forumet. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 25. november 2003 Forfatter Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Nei, jeg tenkte på TRV30E Test av TRV30E på camuser.co.uk Endret 25. november 2003 av SvadaVon Lenke til kommentar
isen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Testen av Trv30E er fra september 2001, så det kameraet er eldgammelt og uta av markedet for lengst. PC120 er nok et veldig bra kamera, men har du råd, så burde du velge PC330E. Det er et helt nytt kamera med mange forbedringer. Blandt annet "ekte" 16:9 modus. Trv 80 er også et bra annternativ. Mvh Isen Endret 25. november 2003 av isen Lenke til kommentar
isen Skrevet 25. november 2003 Del Skrevet 25. november 2003 (endret) Test av Sony PC 330 http://www.camcorderinfo.com/content/sony-...rder-review.htm Endret 25. november 2003 av isen Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Bruker du Sony DV taper, så må du holde deg utelukkende til Sony DV taper, da tapebytte kan gi artefakter på bildene. johanG. Hvor har du dette fra? Kan du henvise til en kilde? Personlig har jeg jobbet med både analog/digital lyd og videotape siden 1980, så akkurat den påstanden vil jeg ha udypet nærmere. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Hva er best av en CCD med 3MP og 3CCD med mindre da? (fek.s PC330 vs NV-GS70) Lenke til kommentar
D_A_N Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 tror nok ikke pc120 vil gi merkbare bedre bilder under gode lysforhold. Men under mindre gode lysforhold vil du se at pc 120/330 kommer mye bedre ut! Det er jo lurest å velge ett kamera som er veldig bra på alle punkter, enn ett som fungerer bra på ett punkt og dårlig på resten. pc330 vet jeg ikke om har lyke god lysfølsomhet som pc 120, men skal holde en knapp på pc120. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 26. november 2003 Forfatter Del Skrevet 26. november 2003 Er det noen her som VET om det er no forskjell på lav-lys /mørke forholda til PC120 er noe bedre eller dårligere enn PC330? Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Bruker du Sony DV taper, så må du holde deg utelukkende til Sony DV taper, da tapebytte kan gi artefakter på bildene. johanG. Hvor har du dette fra? Kan du henvise til en kilde? Personlig har jeg jobbet med både analog/digital lyd og videotape siden 1980, så akkurat den påstanden vil jeg ha udypet nærmere. Har samme erfaring.Kjøpet et Panasonic nvgs5 og brukte sony tape. etter 10 minutter med opptak fikk jeg beskjed om å bruke rensekasett. Nye 10 min. med opptak og det samme skjer igjen. reiste så til butikken for å reklamere og der var tilfeldighvis selgeren fra panasonic og han bekrefte at bruk av sony tape kunne gi slike problemer. når jeg bruker andre merker så skjer ikke dette! Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg bestilte en pc330 jeg.. kommer på døra imorra! Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg bestilte en pc330 jeg.. kommer på døra imorra! Er du fornøyd, da? Skal kjøpe kamera, vet bare ikke hvilket enda... Ser det utelukkende er Sony som er anbefalt på dette forumet, så en fersking som meg ender vel opp med Sony antar jeg. Så langt har jeg latt meg friste av trv 80 ... Men får se... Er det noen som kan si noe positivt om Canon her? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva er best av en CCD med 3MP og 3CCD med mindre da? (fek.s PC330 vs NV-GS70) 3MP oppløsning gjelder KUN stillbilder, og ikke video. Video-oppløsning vil være den samme uansett ettersom en TV alltid viser 720x576 pixler. 3CCD kamera vil derfor ikke ha bedre oppløsning enn 1CCD kamera, men ettersom primærfargene (rød, grønn, blå) fanges opp av hver sin CCD brikke, blir bildene skarpere og med bedre farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå