Larzen_91 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg forstår heller ikke vitsen med sexualundervisning. Som om ikke foreldrene forteller jentene sine at de ikke skal ha sex liksom, for ellers kan de bli gravid eller få en kjønnsykdom... Og til gutter at de kan risikere å bli ansvarlig for et barn + få kjønnsykdomer. Du snakket varmt og åpent om dette med foreldrene dine? Jeg husker det godt selv, mor og far satte av en sommerferie der vi gikk igjennom i detalj hvordan blomstene og biene og alt det der gikk for seg. Var til og med litt demonstrative øvelser så man kunne se hvordan det skal gjøres (eller snarere ikke gjøres, for ellers fikk jeg AIDS). Det hele konkluderte med at giftemål er første steg, for da er man sikret AIDS-fritt samleie med sin utkårede jomfru. Kjenner i grunn litt amerikanske vibber hos deg, med en slags "abstinence only" fremtoning av problemet. En metode som jo er beryktet for sin suksess. *Host, host* Det var i alle fall en suksess i 5000 + år. Siden mennesket egentlig begynte med monogami og sex kun etter giftermål. Mennesket begynte egentlig med monogami? Ja, kanskje dersom du bruker Bibelen(?) som eneste historiebok så kanskje. Giftemål er et forholdsvis nytt konsept. Vi har da hatt oss med hverandre i årtusener uten slike oppkonstruerte sosiale institusjoner. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Nei, det er snakk om rett til liv mellom 2 individer (dersom jeg er generøs med definisjonen). Spørsmålet er om det ene individets rett til liv skal være sterk nok til å kunne gå på bekostning av det andre (altså et fosters biologiske avhengighet av sin mor). Fosteret i magen er jo ikke et eget individ (person/menneske) før godt inn i graviditeten, så det blir en slags falsk interessekonflikt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå