Piaggio fly Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hei! Jeg har en Piaggio Fly 50cc 2T, 2010-modell som ikke starter.Jeg fikk et tips om at det kunne være "returventilen" til bensinen som kunne være tett. Han sa også at dette var noe som ble montert på grunn av norske regler om utslipp, og at scooteren ikke trengte å ha den. Hva er en returventil? og hvor finner jeg den? Er den vanskelig og komme til osv.. Takk for svar Lenke til kommentar
daruu Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Får du ikke starte med startknappen, eller gjelder det når du prøver med kicken også? Sjekke at du faktisk har bensin er uansett greit å begynne med Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Trodde ikke det var vanlig med returventil på disse. Men at der er en vakumslange til bensinkrana. Er den røket eller lekker vil du ikke få bensin. Lenke til kommentar
Piaggio fly Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Får du ikke starte med startknappen, eller gjelder det når du prøver med kicken også? Sjekke at du faktisk har bensin er uansett greit å begynne med Den starter noen ganger, men kveles.. Lenke til kommentar
Piaggio fly Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Trodde ikke det var vanlig med returventil på disse. Men at der er en vakumslange til bensinkrana. Er den røket eller lekker vil du ikke få bensin. Er det noe spesielt som kjennetegner den slangen? Sånn at jeg vet hva jeg skal se etter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Trodde ikke det var vanlig med returventil på disse. Men at der er en vakumslange til bensinkrana. Er den røket eller lekker vil du ikke få bensin. Er det noe spesielt som kjennetegner den slangen? Sånn at jeg vet hva jeg skal se etter. Den er tynnere enn bensinslangen og går som regel fra forgasseren eller innsuget og opp til bensinkrana under tanken. Ligger ofte sammen med bensinslangen. Symptomene er at den ofte starter tilsynelatende greit men dauer etter kort tid. Lenke til kommentar
Piaggio fly Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Trodde ikke det var vanlig med returventil på disse. Men at der er en vakumslange til bensinkrana. Er den røket eller lekker vil du ikke få bensin. Er det noe spesielt som kjennetegner den slangen? Sånn at jeg vet hva jeg skal se etter. Den er tynnere enn bensinslangen og går som regel fra forgasseren eller innsuget og opp til bensinkrana under tanken. Ligger ofte sammen med bensinslangen. Symptomene er at den ofte starter tilsynelatende greit men dauer etter kort tid. Okei, takk! Hvis det er en returventil på den, hvor finner jeg isåfall den? Det var en min far hadde fått høre det med returventilen av en mc-mekaniker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Har egentlig aldri hørt om returventil for bensin på mopeder. Endret 29. mai 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå