Gå til innhold

Munchmaleri: Mysterium?

Anbefalte innlegg

Har dette bildet som skal være av Munch (reproduksjon) Som heter "Barn i eventyrskog".

Det viser noenting i trærne som ikke er til å ta feil av?

Iallefall: Finner ikke dette igjen på nettet. Bare et som heter "Eventyrskog" som er klart lignenede, men ikke samme bildet, og uten de "hintene" som er i min versjon.

Mitt bilde(litt dårlig beklager):

post-12139-0-99674700-1464368013_thumb.jpg

Noen som har kjennskap til dette?

(mulig jeg har spurt før for noe n år siden, husker ikke helt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dette bildet som skal være av Munch (reproduksjon) Som heter "Barn i eventyrskog".

Det viser noenting i trærne som ikke er til å ta feil av?

Iallefall: Finner ikke dette igjen på nettet. Bare et som heter "Eventyrskog" som er klart lignenede, men ikke samme bildet, og uten de "hintene" som er i min versjon.

Mitt bilde(litt dårlig beklager):

attachicon.gifeventyr.jpg

Noen som har kjennskap til dette?

(mulig jeg har spurt før for noe n år siden, husker ikke helt)

Bildet heter "Barn i skogen", og finnes i samlingen til Munchmuseet.  https://www.pubhist.com/w31562

Hva du mener du ser i skogen, utenom trær, aner jeg ikke...

Lenke til kommentar

Ja. syns det ser ut som en rekke ting jeg ser i den skogen, men alt er ikke like tydelig. Men ser altså bare faktisk jeg kvinneben med høyhælt støvel til høyre i trærne? Syns jeg må være liten tvil om, rart at andre ikke ser det. Pluss noe annet i nærheten som jeg helst ikke vil si.
Hvis jeg ikke husker feil, var Munch opptatt av spesielle retninger av erotikk og demslags? Er usikker men ser sånne ting i trærne. Flere ting.
Men det jeg også mener er ganske tydelig, er to skikkelser mer mot venstre i trærne som står mot hverandre. Den ene har en hette over seg, og den andre ser ut som en kvinne som holder noe hvitt i armene.

31562.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...