DrittData Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Har en stygg og avcskyelig synder som kalles Svchost.exe, er vel blaster virus. Kjører w2000, taster ctrl+alt+delete og velger task manager. Ser på oversikten at 100% av cpu brukes, og 70% er det svchost.exe (som er blaster). Prøver å lukke den ned, men får access denited. Noen tips? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Sikker på at dette er blaster? Jeg har selv lagt merke til denne .exe-fila som alltid har vært synlig i task manager men på min pc bruker den omtrent ingen systemresurser. Jeg har Norton Internet Security 2002 som kjører i bakgrunnen og dette programmet har aldri klaget på denne fila eller funnet noen virus på min pc. Men hva svchost.exe er vet jeg fortsatt ikke.... Lenke til kommentar
DrittData Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 På maskina mi fyller denne fila opp cpu% min, slik at den alltid er på 100. Meget kjekt av den da.... NOT. I et amerikansk sikkerhetsforum leste jeg at filen er blaster Lenke til kommentar
kosh Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 veeel....jeg har 5 svchost.exe kjørende i xp. svchost.exe i seg selv er ikke noe virus eller orm, men jeg antar at blaster utnytter svchost.exe på en eller annen måte slik at den bruker mye ressurser. Lenke til kommentar
ovea1 Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Jeg har tre svchost.exe filer i min task manager. De bruker ingen ressurser, så vidt jeg kan se Lenke til kommentar
fAight Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 veeel....jeg har 5 svchost.exe kjørende i xp. svchost.exe i seg selv er ikke noe virus eller orm, men jeg antar at blaster utnytter svchost.exe på en eller annen måte slik at den bruker mye ressurser. Dette er riktig svchost.exe skal være der. Derimot kan det hende at det er en orm/virus som bruker denne rutinen. Søk på Google, og du vil lese hva svchost EGENTLIG er Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 har 4 og ingen bruker noe cpu hos meg Lenke til kommentar
_howy Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Hva Svchost.exe er edit: kanskje det er mer forståelig nå Endret 23. november 2003 av _howy Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 En windowstjeneste. Avlutter du den, så kommer du deg ikke ut på nettet. Msblaster overbelaster gjerne denne prosessen slik at den bruker masse CPU. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 http://support.microsoft.com/default.aspx?...b;en-us;Q314056 Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 som flere har nevt er svchost en del av windows. Problemet er ikke svchost, men programmet som bruker svchost. Kanskje er det et progtam du bruker som kjører en service gjennom svchost ganske intensivt. Ta og lukk ned alle programmer go se om du fortsatt har en svchost som tar så mye resurser. Da kan det være et virus. Ta en titt her: svchost for å se hvordan du kan finne ut hvilke prosesser dom bruker svchost. Lenke til kommentar
_howy Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 En windowstjeneste.Avlutter du den, så kommer du deg ikke ut på nettet. Msblaster overbelaster gjerne denne prosessen slik at den bruker masse CPU. Det jeg skrev over der var en link. Kanskje jeg burde skrevet "Hva svchost.exe er" istedenfor "hva er svchost.exe?" Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Etterpåklokskap er verdens mest nøyaktige vitenskap... *grin* Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Foreslår du kjører maskinen din igjennom en vask: 1. Kjør først Housecall for å utelukke virus, ormer osv. 2. Kjør så Ad-aware for å renske ut spyware, dialers osv. 3. Kjør til slutt Spyboot for å se om denne finner noe som de ovenfor ikke fant. Lenke til kommentar
Gnom2k3k Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 svhoste.exe er et windows aplicasion ja.. DVS at svhoste.exe er der i sammenheng med nettverket.. Kutter du den ut mister du inet.. Det skal vere _MAX_ 4 stk svshost som kj0rer.. DVS du har ett eller annet blaster virus som ligger der.. Mest sansynlig.. Viruset gj0r som f0lger : Legger seg i system32 mappa - Legger seg i registret - bruker endel av bandbredda di.. Merker du at du mister noe av bandbredda di? At linja ikke er saa rask som den skal vere? Da er det helt sikkert W32.Whelchia.worm. Har hatt samme viruset selv. Fix er og finne @ Symantec , Last ned Whelchia FIX Det du ogsaa kan gj0re er og sjekke om den bruker endel ram ogsaa.. Min brukte gjerne 17.000kb+ ram. Den sies og komme innpAA maskina di i samsvar med mIRC.. Ikke vet jeg .. Fikk den 2min etter formasjon .. Uanz .. Lykke til. vist du ikke finner den , kontakt meg her og gi meg emailen din.. saa sender jeg deg fix'n.. Fortell oss hvordan det gaar da ! Lenke til kommentar
Gnom2k3k Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) En windowstjeneste.Avlutter du den, så kommer du deg ikke ut på nettet. Msblaster overbelaster gjerne denne prosessen slik at den bruker masse CPU. Og til deg som sier at msblaster overbelaster.. Du erke serlig smart.. L0nner seg ofte og si hvilket msblaster virus du refererer til.. Saa folk har noe og gaa etter , nar det da finnes flere W32 / blaster virus. Endret 23. november 2003 av Gnom2k3k Lenke til kommentar
Battone Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 SVCHOST.EXE er blaster eller dets like, svchost.exe er en win applikasjon.. merk store bokstaver.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 har 5 svchoste her, hadde 150 en gang da rabla d helt for maskina Lenke til kommentar
Gnom2k3k Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Hmm , kj0rte nettopp FixWelch for sikkerhets skyld.. Har fAtt en sinnsvak ping paa 250 paa CS .. Det er noe med linja. aner ikke hva det er .. Ingen progs bruker bandbredde , og ingen virus.. Og det er ikke ratene paa CS.. Ping er tilsvarende h0y utenfor cs og.. Ellers funker linja fint , til og laste ned osv. Har forresten ISDN med Dynalink isdnkort, Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 En windowstjeneste.Avlutter du den, så kommer du deg ikke ut på nettet. Msblaster overbelaster gjerne denne prosessen slik at den bruker masse CPU. Og til deg som sier at msblaster overbelaster.. Du erke serlig smart.. L0nner seg ofte og si hvilket msblaster virus du refererer til.. Saa folk har noe og gaa etter , nar det da finnes flere W32 / blaster virus. Vel, du om det. Skulle bare fortelle at det ikke var svchost.exe som var selve viruset. Og at hvis vedkommende avluttet den prosessen, så ville han/hun miste kontakten med nettet. Og ja, jeg vet det finnes mange utgaver av Msblaster. Trenger ikke være ufin av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå