Mastiff Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Det går langsomt framover, men jeg har knipset ganga og lagt inn et par blikkfang/effekter. (Dette er godt ute på landet, så fullt av cowboys...) Ikke helt fornøyd med hvitbalansen innerst i det nederste bildet, det "smitter" av at det er mørk hylle, men det blir for tomt uten noe (har prøvd), og det blir for pregløst med noen lyse klær. Men så kunne jeg trenge noen ideer. Bad og kjøkken er for så vidt greit nok, det er det jo masse forskjellige ting som gjør seg pent. Som en knallgul badeand i hver av de to vaskene! Og det obligatoriske fruktfatet på kjøkkenet. Det er verre når det er fem soverom av litt varierende størrelse. Burde jeg lete huset rundt etter forskjellige puter, eller kanskje re alle sengene opp nøyaktig likt, med samme puter på samme sted? Det blir enkeltseng på de små og mellomstore soverommene og så bare hovedsoverommet med dobbeltseng. Jeg tenkte at jeg burde flytte ut de dobbeltsengene som står på to av de mellomstore soverommene, siden de får rommene til å se mindre ut. Og så tar jeg ut alt unntatt fastmonterte skap og et eller annet nattbord. Kanskje nattbordet kunne være noe som gikk igjen? Endret 27. mai 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Den glassdøra(?) til høyre på det øverste bildet var veeldig forstyrrende. Det ødela bildet veldig for min del. Har du noen annen måte å ta bilde av gangen på? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Å, beklager. Min feil... Jeg har croppet den bort, jeg la bare opp feil versjon. Det er et felt ved siden av inngangsdøra. Jeg var litt usikker på om jeg skulle fjerne mer av døra på venstre side også. Endret 27. mai 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Det nederste bildet gir et greit perspektiv av rommet, men ville nok tatt bort alt utenom 1par boots, en frakk, og en hatt, Og alt stått ovenfor hverandre i en vertikal linje, plassert ca. 1/3 på hylla "ikke midtstilt". Endret 27. mai 2016 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Jeg har et par andre varianter også, når jeg ryddet ut av rommene, vil jeg ikke bare ta én type bilder. Jeg er litt usikker på om beskjæringen (jeg har fjernet døra til høyre helt) gjør at rommet ser litt for langsmalt ut, som det jo er. Kanskje jeg burde beholdt noe av døra til høyre for å få mer balanse. Endret 27. mai 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
TGB Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Dette fungerer ikke på så mange nivå. Du vil få igjen pengene om du bruker noen som kan dette til å gjøre jobben. Det er dyrt å gjøre det billig Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 17. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2016 Takk, men alle bildene er for lengst tatt og annonsen kjørt ut. Ingen store problemer, 3 interessenter første dag (i et område der boligomsetningen ikke er imponerende) tyder vel på at det iallfall fungerte på det nivået det skulle. Det ville blitt minst to, kanskje tre hele dagers arbeid med proff fotograf med nødvendig flytting av møbler (340 kvadratmeters hus med mye ting), pluss 15 000 for dronevideo og 2000 koner per dronebilder. Jeg vet ikke hva du ville tatt for det, men alt i alt ble det her i dyreste laget. 1 Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 24. juni 2016 Del Skrevet 24. juni 2016 I alle dager, hvem tar 15 000 for dronevideo og 2000 per dronefoto av en enebolig? Det hørtes stivt ut. Jeg pleier å kunne lage en kort og fin dronevideo (inkludert slider fra bakkenivå), samt dronefoto i alle egnede vinkler for 6000kr, og enda mindre om jeg tar det i forbindelse med vanlig boligfotografering. 15 000 er nærmest ran for en så enkel produksjon, med mindre de hadde veldig lang kjørevei. Uansett, om det var nødvendig å flytte rundt på møbler under fotograferingen, så var det nok greit å ta det selv. Vanlig prosedyre hos boligfotografer er å ofre ett rom, eller garasjen, og stue alt som ikke skal med på bildene, inn der. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Jeg syns det ble bra, jeg. Jeg har sett alle bildene hans på Finn: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=77536807 Endret 25. juni 2016 av Pallantir Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Beklager, jeg tror jeg husket feil. Jeg lurer på om det ikke var 7500 og 1500. Her er forresten to av de bildene jeg ble best fornøyd med (ja, perspektiv og linjer er ikke 100 %, jeg er ikke god nok til å kunne ta hensyn til absolutt alle linjene på et bilde samtidig, men gjennomsnittet av bilder på Finn utenfor de råeste Oslo-områdene med proffe stylister og sånt er heller ikke like høyt som innenfor gryta): Eiendomsmegleren var veldig godt fornøyd med bildene, og vi har fått et bud allerede (ikke helt oppe på prisantydningen, men en god begynnelse). Så for å sitere Vita Pro: "Det fungerår for mæ." Edit: Hvis noen lurer på fargene og hvitbalansen, så er det faktisk veldig nær sånn som det faktisk ser ut i rommene med det lyset. Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Pallantir, vi simultanpostet visst. Takk! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 Særlig syntes jeg Harry Potters soverom var stilig: Det må man vel kunne kalle kreativt! 1 Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. juni 2016 Del Skrevet 25. juni 2016 En ting er bildene, men selv ville jeg ha slått denne boligen fra meg veldig fort, basert på annonsen. Grunnen? Ingen plantegning. Jeg er halvveis på boligjakt for tiden, og legger med en gang bort annonser som ikke har plantegning. Jeg har inntrykk av at det blir flere og flere. Det er en trend jeg ikke skjønner, og jeg kan ikke tro at det bare er jeg som tenker sånn? 1 Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 Man få'kke mere moro enn man lager sjøl! Jeg skal glatt innrømme at fargene på akkurat det bildet ikke er helt gode, men det var vanskelig på grunn av fargene rundt som ble reflektert i blitslyset, og der var vel egentlig ideen mer enn komposisjonen. Og det er ikke helt galt etter forbildet at det ser litt sånn halvt ut... Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 25. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2016 (endret) Svein_Jarle, simultanposting her også. Godt poeng. Jeg har delt ut plantegninger til de som har bedt om det. Problemet var at de originale tegningene som fantes ikke var veldig gode, og jeg tror rett og slett det med å lage 3D-plantegninger forsvant midt i kaoset. Jeg husker det ble nevnt i begynnelsen, men så forsvant det på en måte. Endret 25. juni 2016 av Mastiff Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå