theh8 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Tråden hvis noen vil diskutere eksamen i biologi 2 som var i dag. Legg gjerne ut eksamen hvis noen har den og evt hva dere svarte på flervalgsoppgavene. Lenke til kommentar
T:) Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Lurer på hva folk svarte på oppgaven om hvor mange prosent av Sveriges befolkning som var delvis immune? Og hvordan dere isåfall kom frem til svaret :-) Lenke til kommentar
Stella9751 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Lurer på hva folk svarte på oppgaven om hvor mange prosent av Sveriges befolkning som var delvis immune? Og hvordan dere isåfall kom frem til svaret :-) Jeg fikk et tall som var litt over 4%. Det er jo feil, glemte å ta roten av det allerede oppgitte tallet Lenke til kommentar
T:) Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Lurer på hva folk svarte på oppgaven om hvor mange prosent av Sveriges befolkning som var delvis immune? Og hvordan dere isåfall kom frem til svaret :-) Jeg fikk et tall som var litt over 4%. Det er jo feil, glemte å ta roten av det allerede oppgitte tallet Oi, når du sier det så tror jeg nesten jeg gjorde det og. Tok visst 2*0.025 istedet for roten til 0.025:( får håpe sensor er litt grei og gir noen poeng, er jo ikke matteeksamen:p 1 Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Jeg husker desverre ikke hva jeg fikk på den oppgaven...Men lurer på hva dere svarte på oppgave 1C, altså den med evolusjonsteorien på del 1? Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Jeg husker desverre ikke hva jeg fikk på den oppgaven...Men lurer på hva dere svarte på oppgave 1C, altså den med evolusjonsteorien på del 1? Har forresten sjekket det opp nå, og jeg fikk 0,27 på den oppgaven! Lenke til kommentar
theh8 Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg husker desverre ikke hva jeg fikk på den oppgaven...Men lurer på hva dere svarte på oppgave 1C, altså den med evolusjonsteorien på del 1? Skrev bare om Charles Darwin og hva evolusjon er og hvordan vi kunne se at den eksisterer, men tror jeg har misforstått oppgaven. Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Tror også at jeg har misforstått den oppgaven... Skrev om Darwin og hans 4 punkter, men eksempel på hva teorien bygger på aner jeg ikke... Skrev noe med fossiler bare :/ Lenke til kommentar
theh8 Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Mine flervalgssvar(oppgave 2) 1: D 2: B 3: D 4: B 5: A 6: D 7: C 8: C 9: C 10: D11: A12: C13: A14: C15: A16: C17: A18: B19: A20: B21: D22: A23: D24: C25: B26: C27: D 28: B Lenke til kommentar
Stella9751 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Jeg husker desverre ikke hva jeg fikk på den oppgaven...Men lurer på hva dere svarte på oppgave 1C, altså den med evolusjonsteorien på del 1? Har forresten sjekket det opp nå, og jeg fikk 0,27 på den oppgaven! Hvordan kom du fram til et tall? Var det ikke teoriene man skulle skrive om? Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Hehe ja, det stemmer nok det, men 0,27 var påmoppgaven om hvor mange som var delvis immune i sverige 1 Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Synes dete oppgavene var lette eller vanskelige, sånn samlet sett? Lenke til kommentar
Stella9751 Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Synes dete oppgavene var lette eller vanskelige, sånn samlet sett? Jeg føler det egentlig var helt greit. Flervalgsoppgavene var litt skumle. Du? Lenke til kommentar
theh8 Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 Synes dete oppgavene var lette eller vanskelige, sånn samlet sett? Jeg føler det egentlig var helt greit. Flervalgsoppgavene var litt skumle. Du? Enig, flervalgsoppgavene var så ulike fra de tidligere eksamene. Ellers var den ganske grei Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Synes egentlig hele eksamenen var annerledes enn tidligere jeg har sett(?), men personlig syntes jeg at flervalgsoppgavene gikk overraskende lett? Fikk dårlig tid på de, og følte jeg bare svarte i vei, huff Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Hva fikk dere som svar på krysningsskjemaet med blomstene da? Lenke til kommentar
theh8 Skrevet 28. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2016 På oppgaven om finn sannsynligheten for at barnet er en gutt som er delvis immun tok dere av alle mulige avkom eller bare totalt av guttene? Lenke til kommentar
Gen1et Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 På oppgaven om finn sannsynligheten for at barnet er en gutt som er delvis immun tok dere av alle mulige avkom eller bare totalt av guttene? Der tok jeg totalt bare av guttene, sånn at det ble 25%, men jeg var egentlig usikker på den.. Hva gjorde du? Lenke til kommentar
theh8 Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 På oppgaven om finn sannsynligheten for at barnet er en gutt som er delvis immun tok dere av alle mulige avkom eller bare totalt av guttene? Der tok jeg totalt bare av guttene, sånn at det ble 25%, men jeg var egentlig usikker på den.. Hva gjorde du? Jeg tok også totalt av guttene, men jeg fikk 50 % Mann\kvinne X FG X FG X F X F X FG XX FGFG XX FGFG XX FGF XX FGF X FG XX FGFG XX FGFG XX FGF XX FGF Y FG XY FGFG XY FGFG XY FGF XY FGF Y FG XY FGFG XY FGFG XY FGF XY FGF Lenke til kommentar
mittnavner Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 På oppgaven om finn sannsynligheten for at barnet er en gutt som er delvis immun tok dere av alle mulige avkom eller bare totalt av guttene? Der tok jeg totalt bare av guttene, sånn at det ble 25%, men jeg var egentlig usikker på den.. Hva gjorde du? Jeg tok også totalt av guttene, men jeg fikk 50 % Mann\kvinne X FG X FG X F X F X FG XX FGFG XX FGFG XX FGF XX FGF X FG XX FGFG XX FGFG XX FGF XX FGF Y FG XY FGFG XY FGFG XY FGF XY FGF Y FG XY FGFG XY FGFG XY FGF XY FGF Har du tatt hensyn til at det er kjønnsbundet arvegang her i denne oppgaven? For det sto jo at genet ikke var kjønnsbundet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå