Gå til innhold

KOMMENTAR: – Ikke la deg melke i Nvidias nye prøveprosjekt

Anbefalte innlegg

Komplett hadde fabrikk-overklokket Asus Strix 1080 kort til 100 kr *under* referanse-versjonen (FE) så her er det det helt klart noe gæli. Synes forøvrig EVGA-kortet med samme ytelse som FE, sannsynligvis bedre kjøler, til 1000 kroner billigere virker som et mye bedre kjøp. *Hvis* man klarer å vente. Jeg fikk bestilt et av de første FE'ene men byttet kjapt når jeg så de andre modellene.

BF1 er ikke ute enda så hvorfor skulle man ikke klare vente :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer selv til å vente til å se hva AMD kommer med tror jeg. Har holdt på veldig lenge med NVIDIA nå og er fornøyd, men jeg syntes de begynner å bli litt grådige "fordi de kan", og det er jeg ikke noen fanboy av. Så her får vi prøve å vente litt, gamer som ei kule i 1440p uansett, så går vel greit :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Har ikke råd til 1080, eller har, men da har jeg ikke råd til andre ting jeg vil kjøpe.

venter også på polaris, som jeg anbefaler alle å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir MSI 1080 på meg. Vil ikke ha et jalla grafikkort med bare en vifte. Heller to vifter. Den versjonen med en vifte kommer til å bli enda mere varm og det er ikke verdt for pengene hvis den ryker. Den med to vifter kommer til å ha en lengre levetid.

Gratulerer med årets mest tullete innlegg.

Diplom kommer i posten.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis det er for dyrt for deg ikke kjøp, skal kose meg med 1080 kort fra mandag, med 40 dager til og finne et bedre kort eller beholde det jeg nå har kjøpt.

Haters hate..

Var det meg du mente? Du kjøpte ett, jeg skal ha 12 og 1000kr ned er mye penger.

Og hvorfor kan de ikke lage 980ti på 14nm, jo penger :tease:

Det koster mye å lage 980 Ti sitt design til FinFET. I Pascal er det ikke altfor mange endringer i arkitekturen heller, så mye av pengene har nok nettopp gått med til å designe mye av den samme arkitekturen over på 16 nm FinFET.

Merk, det er TSCM som produserer for Nvidia, så her er det 16 og ikke 14 nm :)

Mye trur dere kostnaden rundt utvikling og produksjon er for disse kortene? Og hvor mange prosent pr. kort profitt de får. lages i Kina eller Taiwan også tipper jeg(mener ikke noe negativt med det)

Her har du et bilde som viser hvor wafere produseres i verden. GPUer kommer som kjent fra slike, som mye annet elektronikk:

20141218_1.jpg

Kina har 2%, TSCM har alle fabrikkene sine på Taiwan om jeg ikke tar feil. Samsung har eksempelvis fabrikker i USA. Intel har i Irland og Israel.  Du kan ikke bare ha hvem som helst til å jobbe i disse fabrikkene, og det går fint å ha dem i land med høy lønn som USA, Sør-Korea, Republikken Taiwan, Irland, Israel osv. I eksempelet med Israel har jo Intel fått land av Israel og blitt gitt ekstra lav skatt for å legge fabrikken der. Jeg tror Irland er mye av det samme. Jeg tror og Samsung og SK Hynix har bonuser for å legge fabrikkene i hjemlandet, og muligens TSCM og.

Vil tro det er mye smartere å kjøpe 2x 980ti å sette dem i SLI.  :w00t:

Så klart når prisen har droppet, noe jeg håper den gjør ganske snart!  :hmm:

Grafikkkort pleier ikke å droppe så veldig mye i pris. Brukt derimot kan du få en del billigere 980 Ti, men nye går litt ned, men ikke veldig mye. 

Kommer selv til å vente til å se hva AMD kommer med tror jeg. Har holdt på veldig lenge med NVIDIA nå og er fornøyd, men jeg syntes de begynner å bli litt grådige "fordi de kan", og det er jeg ikke noen fanboy av. Så her får vi prøve å vente litt, gamer som ei kule i 1440p uansett, så går vel greit :)

Hvis du skal ha noe som yter som 1080 og skal vente på AMD, kommer du til å vente til tidligst høsten. Mye mulig lengre. AMD satser på mainstreamkort nå, og ikke toppkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

ASUS ROG STRIX GTX 1080 kjører 1759/1936MHz fremfor FE som har 1607/1733MHz, så det er nok den jeg kommer til å gå for :)

Kjølingen burde klare en del kraftigere overklokking også, så dette blir gøy :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kommer nok til å vente til 1080Ti kommer. Når jeg først skal oppgradere, så vil jeg heller gå for det som gir bedre ytelse. Når en ser hva Ti utgavene har prestert i forhold til "standard" utgavene tidligere, så er det all grundig til å smøre seg med ekstra tålmodighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha noe som yter som 1080 og skal vente på AMD, kommer du til å vente til tidligst høsten. Mye mulig lengre. AMD satser på mainstreamkort nå, og ikke toppkort.

Jepp! Ingen hast her enn så lenge, har fps så jeg klarer meg :)

Lenke til kommentar

NVIDIA er et rævhøl.

Håper AMD kommer med et bra kort snart. Det ser bra ut nå som de kommer med 240 Hz-støtte og 120 Hz 4k. De støtter ihvertfall åpne standarder, ikke modifiserte åpne standarder med proprietære moduler som koster en tusenlapp med enn andre monitorer som har omtrent den samme funksjonaliteten innbakt i DP.

Kjipingene må nok se G-sync-ens død før eller siden som med PhysX som nå er en vandrende zombie... Men poenget var nok aldri å få en etablert standard uansett, de vet bare de kan tjene mye på proprietære teknologier og bruke dem som argumenter mot konkurrentene. For så å se dem dø ut og gå over til etablerte standarder som resten bruker...

• Liker 1
Lenke til kommentar

NVIDIA er et rævhøl.

AMD er bra, men varmt og mye strøm.

Så ja jeg og håper de kan lage gpu/cpu som du ikke trenger alta elva for å kjøle dem :)

Gratis oppvarming om vinteren i alle fall om du har Amd skjermkort...

Med Nvidia kan man risikere å fryse ihjel :p

Det blir spennende å se hva de nye kortene til Amd har å by på men uansett så er det lurt å vente for de som har bestemt seg for eventuelt 1070 til en tredje part lanserer kortet så man slipper å betale 100$ dollar ekstra for ingenting og at man får en bedre kjøleløsning.

Og blir det sånn at man må vente en god stund blir det i alle fall klart hva Amd har å tilby...

Lenke til kommentar

NVIDIA er et rævhøl.

AMD er bra, men varmt og mye strøm.

Så ja jeg og håper de kan lage gpu/cpu som du ikke trenger alta elva for å kjøle dem :)

Gratis oppvarming om vinteren i alle fall om du har Amd skjermkort...

Med Nvidia kan man risikere å fryse ihjel :p

Det blir spennende å se hva de nye kortene til Amd har å by på men uansett så er det lurt å vente for de som har bestemt seg for eventuelt 1070 til en tredje part lanserer kortet så man slipper å betale 100$ dollar ekstra for ingenting og at man får en bedre kjøleløsning.

Og blir det sånn at man må vente en god stund blir det i alle fall klart hva Amd har å tilby...

Nei, ikke jeg. har 8 980 og 4 980TI :)

Hadde jeg hatt det samme på amd måtte jeg oppgradert strøm skapet mitt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...