FMKL Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Heisann! Jeg har et Focusrite Scarlett 18i20 lydkort som er koblet opp mot pece'n min hvor jeg bruker Cakewalk Sonar X3. I tillegg har jeg, som så alt for mange , en iPad - og den eneste grunnen til å ha iPad er at det faktisk er ganske mange gode "softsynther" til den.. Bl.a. Korg iMS-20, og iElectribe.. Jeg ønsker å kunne ta opp lyden fra iPad'n (eller samplinger tatt opp på telefonen for den saks skyld..) i DAW'n... Men når jeg bruker en vanlig minijack / phono kabel (med phono -> jackadapter ja) fra iPad'n og inn i Focusrite'n, så blir lyden bare ullen og grumsete... Så spørsmålet er da:Trenger jeg en egen "forsterker" mellom iPad'n og Focusrite'n? Jeg syns det ville være rart.. og når jeg googler, så finner jeg bare masse om hvordan sette opp Focusrite'n til å sende lyd TIL iPad.. og jeg ønsker jo det motsatte..Alle svar mottas med takk! Takk takk FMKL Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 prøvd mini-jack til jack inn i pre? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hent lyden digitalt via camera kit og riktig dings, så har du SPDIF optimal digitallyd. AudioFace II USB er greit nok. Fallback med det er Phono og Phones, men da kan du vel like greit bruke phones-utgangen på pad'en. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 (endret) Ser den er tilnærmet umulig å få tak i. Denne funker muligens hvis du vil ha noe billig å teste; http://www.ebay.com/itm/PCM2704-USB-DAC-to-S-PDIF-Sound-Card-Decoder-Board-3-5mm-Analog-Output-F-PC-CF-/272041589373?hash=item3f56f13a7d:g:600AAOSwcdBWTCWf Endret 27. mai 2016 av vidor Lenke til kommentar
FMKL Skrevet 1. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2016 Takk for svar... Jeg skammer meg over å forklare løsningen.... Men til alle der ute som sliter med tekniske problemer, ta mitt råd, ALLTID sjekk, og dobbeltsjekk, de mest elementære tingene først... som for eksempel - er kabelen du bruker i orden??? Og når du dobbelsjekker med en annen kabel, vær sikker på at den andre kabelen faktisk ER en annen kabel, og ikke den samme som du testet først... *kremt*Så idiotisk kan det altså gjøres... Men jeg velger å stå frem for å gi alle idioter en stemme, og kanskje stoppe noen fra å gjøre samme feil som meg... høhøhøh... fyyy jeg føler meg dum.. MEN men - jeg fant ut av det, så nå låter det bra! Takk for svar igjen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå