Rpett Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hei. Er kommer sikkert en del dumme spørsmål nå, men har i dag 2 jobber. En fast og en deltid. Ønsker å bytte ut heltid jobben, da jeg ønsker andre utfordringer. Men da må jeg også gi opp deltids jobben. Har funnet ut hvor jeg skal søke osv, men kan jeg spørre på et evt intervju hvor mye lønna er på? Eller er dette veldig dumt? xD er jo ikke intressert i å gå ned i lønn -.- Er 26 år, og har bare hatt disse 2 jobbene siden jeg var 18. Så er ikke så veldig inn i det med jobb søking. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Det er ikke uvanlig at lønn blir et tema på intervju, men uansett så vil lønn bli et tema hvis du får et tilbud? Og da kan du jo velge å takke nei. Ser dog en greie med tapt inntekt hvis du må ta fri fra jobb for å gå på intervjuer osv, og så når tilbudet kommer så er det lavere enn hva du har og uaktuelt, så kan jo være lurt å høre litt med de på første intervju i allefall om hvor det ligger hen i verden. Jeg har stort sett forhandlet lønn når jeg har fått tilbudet, men har også tilfeller hvor det er blitt tatt opp lønnsforventninger på første intervju. (Hvor det var 1. 2. og 3. gangsintervjuer) Kan da være greit å vite om man er innafor på lønn før man tar fri fra jobb to ganger til. Lenke til kommentar
Rpett Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Skjønner tenkte å spørre om det på første intervju. Men gjorde det et par ganger før når jeg var på jobb søking, å da virka det som det ikke var et tema. Men kan jo være pga jeg akkuratt kom ut fra vgs og ikke hadde arbeids erfaring osv da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå