Studenten! Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Hei! Gammelt nytt; jeg skal kjøpe bolig. Nå har det seg slik at mange av de boligene jeg skal se på har forkjøpsrett, og det er derfor usikkerhet i mange dager fremover vedr. hvorvidt jeg vinner frem med et kjøp eller ikke. De har visninger samme dag og forkjøpsretten blir også avklart samme dag for alle boligene (! erre mulig!). Jeg lurer derfor på om det er "greit" å sette som forbehold når jeg gir bud at budet kun gjelder dersom jeg ikke vinner fram med bolig A? Og så gjøre det samme med bolig C; å vise til at budt kun gjelder dersom jeg ikke vinner fram med bolig B? Og så angi tidspunktet for når avklaring kommer til å skje? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Du kan, men det er vel heller tvilsomt at selger godtar budet med det forbeholdet. Du kan jo tenke selv, ville du solgt til noen som kanskje trekker seg og man må da holde ny visning og starte prosessen på nytt? Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Takk for svar! Men selger kan jo da bare henvende seg til den som hadde nest høyest bud da, for vedkommende er vel fremdeles interessert, regner jeg med...? Det er bare det at det er ganske mange leiligheter som jeg er interessert i, og jeg er så redd for at jeg til slutt skal ende opp med ingen av dem... Hvem vet når det vil bli lagt ut såpass passelige leiligheter neste gang? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Det er langt ifra sikkert og antagelig ikke til den prisen som er nest høyeste bud. Ville du satset på at nest høyeste ville hatt det når det er snakk om såpass mye jobb og penger for å selg. Antagelig legger jo nestemann inn bud på andre leiligheter også. Du kan prøve men det er tvilsomt at det går ettersom det er stor risiko for selger. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Som de andre sier: Du kan helt fint gjøre dette, men du må forvente at budet blir avvist av selger. I alle fall i Oslo, hvor boliger for tiden i snitt selges 15 dager etter at de legges ut, så er det stort sett så mange budgivere at selger ikke gidder lefler med sånt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Man kan vel sette de forbeholdene man vil går jeg ut ifra, eller? 1 Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Du kan sette akkurat de forbeholdene du selv vil ja, men man må påregne at selger avviser alle eller noen av de. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Alle bud har budfrist, så selger risikerer at tidsfristen er gått ut for neste bud... 1 Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 29. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2016 Forstår - takk for svar, dere! Jeg synes dette er veldig vanskelig - for første gang på flere uker er det noen leiligheter som er av interesse for meg, og så kommer plutselig alle på en gang, og da kan jeg ikke prøve meg på alle og jeg kommer heller ikke til å få avklaring før flere dager etter budrunden... kjipt, rett og slett! :/ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Boligkjøp er vanskelig ja, men ta for deg en og en leilighet. Glem tanken om å by på flere om gangen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå