Gå til innhold

RYKTE: Samsung hopper trolig over Galaxy Note 6 og går rett til Note 7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min nåværende Samsung telefon kjører firmware som ikke er oppdatert på over ett år selv om telefonen ifølge Samsung selv fremdeles er supportert. Linux-kjernen er enda eldre, basert på kildekode som er halvannet år gammel. Alt mindre enn 2 firmware-oppdateringer pr mnd er uakseptabelt mht til sikkerhet. Inntil Samsung skjerper med retting av kritiske feil så er deres android-dingser uaktuelle.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Min nåværende Samsung telefon kjører firmware som ikke er oppdatert på over ett år selv om telefonen ifølge Samsung selv fremdeles er supportert. Linux-kjernen er enda eldre, basert på kildekode som er halvannet år gammel. Alt mindre enn 2 firmware-oppdateringer pr mnd er uakseptabelt mht til sikkerhet. Inntil Samsung skjerper med retting av kritiske feil så er deres android-dingser uaktuelle.

Nå får man vel "security patches" via Play store da, så du har nok lite å frykte.

Og det er ikke alltid at Samsung er så treg, det tar bare veldig mye lengere tid før norsk oppdatering kommer.

Løsning er å legge inn oppdateringen fra ett annet land. Tilnermet ingen forskjell fra den norske oppdateringen som lar vente på seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Brett-mobil!

Skal jeg ha en mobil med mer bevegelige deler en høyst nødvendig? Kanskje en skjerm som en "rullegardin"?

Klassisk asiatisk design der begrepet "less is more" er fraværende. Sleng gjerne på noen ekstra lysdioder!?

Nei takk! Gi meg en flat, vanntett og kjedelig "plate" som tåler litt!

Lenke til kommentar

Missliker sterkt de avrundede kanter på skjermen og vil hvis dette skjer vurdere annet merke. Min Note 3 blir oppdatert til 6 eller 7 hvis skjermen får være slett. Det er jo en del av hensikten med note!

Lenke til kommentar

Missliker sterkt de avrundede kanter på skjermen og vil hvis dette skjer vurdere annet merke. Min Note 3 blir oppdatert til 6 eller 7 hvis skjermen får være slett. Det er jo en del av hensikten med note!

Helt enig. Veldig skuffende hvis de går for avrundende kanter på note også. Hadde håpet at de skulle beholde proffmerket, i stedet for å gå nærmere vanlige forbrukertelefoner ved hver utgivelse. Avrundende kanter er gimmick i mine øyne og tilfører ikke telefonen noen nyttige funksjoner.

Meen, det er tydeligvis veldig mange som er uenig med meg hvis vi ser på salgstallene.

Lenke til kommentar

Helt enig.

Om man ønsker edge skjerm, kjøp en s7.

La note serien være litt mer for profesionelt bruk.

Elsker designet på min note3, og kommer nok til å trakte til telefoner med likt design fremfor edge skjerm.

Prøvd et par av disse, syns fingrene kommer i veien hele tiden. Sikkert bare en tilpassningssak, men det er liksom førsteinntrykket man husker.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...