Gå til innhold

Atheisme er en sykdom


Anbefalte innlegg

§ 184. Ordenskrenkelse av fremmed stat

Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som her i riket krenker en fremmed stat ved å

a) øve vold mot eller opptre truende eller fornærmelig overfor en representant for den, eller

b) trenge seg inn i, gjøre skade på eller tilsmusse et område, en bygning eller et rom som brukes av en slik representant.

 

Vedr. b), risikerer man inntil 1 års fengsel hvis man låner toalettet på en ambassade? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kristenaktivisten skyter seg selv i leggen ved å basere hele tråden på oppspinn, deretter krangle med alle som påpeker dette, tydelig bevisstløs om det faktum at hele luftslottet her er bygget på et brudd mot det 8. bud: Du skal ikke vitne falskt mot din neste.

 

Du finner opp et falsk sitat som du tilegner HKH Kong Harald, og sitatet (hvis det ikke hadde vært oppspinn) ville vært krenkende mot en vesentlig del av befolkningen, som dermed gjør dette til en (formodentlig utilsiktet og dermed også bevisstløst) svertende løgn om Kongen.

 

Så er det bare å lene seg tilbake og vente på protestene fra den villfarne geitebukken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vi komme oss tilbake til topic?

 

Jesus Kristus talte til meg via den hellige ånd og fikk meg til å voldta min 3 år gamle lillebror med hjelp fra Fustasjeopphengsforkobling.

-ConcourseB 1992

SUPRISE M*THERF*CKER Jeg er Irakisk ambassadør. Vennligst oppgi ditt ekte navn. Vi er mere verdt enn jævla ikke-ambassadører.

Lenke til kommentar

"Atheisme er en mental sykdom som kan bli kurert med å ta seg en tur til Kirken" Kong Harald

 

Hva synes dere om dette?

Dersom din påstand er usann begår du brudd på grunnlovens § 5. "Kongens person er hellig; han kan ikke lastes eller anklages". 

 

Hvis dette er trolling, foreslår jeg at den der besitter redaktør ansvaret formidler tråden til ordensmakten sammen med vedkommendes IP adresse.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ateist, men synes det blir for dumt å kalle ateisme (uten h) for en sykdom. Syntes det var respektløst sagt. Vi har alle forskjellige syn, og synes vi skal respektere det. Hold din tro eller mangel på tro for deg selv, som meg, da plager du ingen og vi kan leve i vennskap og fred.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ateist, men synes det blir for dumt å kalle ateisme (uten h) for en sykdom. Syntes det var respektløst sagt. Vi har alle forskjellige syn, og synes vi skal respektere det. Hold din tro eller mangel på tro for deg selv, som meg, da plager du ingen og vi kan leve i vennskap og fred.

:eek: Du holder din tro for deg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er slik at Bibelens beretning er i harmoni med kjensgjerningene og utviklingslæren ikke er det, hvorfor er det da så mange som tror på utviklingslæren. Det er flere forskjellige grunner til at den er blitt godtatt av så mange mennesker over hele verden. En av grunnene til dette er at de fleste lærer om evolusjonsteorien på skolen. I historietimene, naturfagtimene til og med i religionstimene blir de stilt overfor den. lærebøkene er vanligvis skrevet av evolusjonister og de fleste lærere tror på utviklingslæren. Som evolusjonistene Rostand uttrykte det: Vi er gjennomsyret av utviklingslæren. Vi lærte om den i klasseværelset og vi fortsetter på en mekanisk måte å gjenta at livet utvikler seg at levende ting går over fra en form til en annen.

 

Det at generasjon etter generasjon blir innprentet denne læren, har sin virkning, spesielt fordi elevene sjelden får høre noen argumenter som går imot utviklingslæren. Som evolusjonisten C.P. Martin ved MeGill universet sa om de studenter han har hatt å gjøre: Det er ikke slik at de er klar over vanskelighetene og tillegger dem liten betydning. De har aldri hørt om den og blir forbauset bare ved muligheten for at den antatte teori kan kritiseres.

 

Enda en grunn til at folk godtar uviklingslæren er det forhold at de anerkjente religionssamfunn har kommet til kort både hva liv og lære angår. Den urettferdighet, den intoleranse og den grusomhet som opp gjennom tidene har kjennetegnet de forskjellige religionssamfunn har ført til at mange har vendt både Gud og Bibelen ryggen. Når tenkende mennesker ser at presteskapet har gitt slike diktatorer som Hitler og Mussoline sin støtte, vender de seg bort fra Gud og Bibelen. Den falske religions motstridende læresetninger har også bidratt til at folk har reagert på denne måten. Hedenske læresetninger som blir forkynt i Guds navn, for eksempel læren om at Gud vil pine mennesker i brennende helvete i all evighet, vekker avsky hos rettsindige mennesker. De vender seg derfor bort fra all religion. Det tomrom som på den måten blir skapt, blir ofte senere fylt med evolusjonsteorier, agnostisisme og ateisme.

 

I boken The Biblical Flood end the ice Epoch omtales en unnskyldning eller et motiv for å tro på utviklingslæren. Det er få evolusjonister som vil innrømme at de har dette motiv, men boken sier: Hvis mennesket ble skapt, betyr det at det ble skapt for å tjene en hensikt, noe som igjen betyr at det har forpliktelser overfor sin skaper. Ønsket om å få være uavhengig av Gud og slippe å innfri de krav han stiller, har fått mange til å bli evolusjonister og ateister. Dette blir bekreftet i artikkelen Aldous Huxley- ateists bekjennelse som sto i tidskriftet report  for juni 1966. Huxley sa: Jeg hadde grunner for ikke å ønske at det skulle være en menig med noe i verden. Følgelig antok jeg at det ikke var det og jeg hadde ingen vanskeligheter med å finne tilfredstillende beviser for at denne antagelsen var riktig. For meg og uten tvil også for de fleste av mine jevnaldrende var denne filosofien i første rekke et middel til frigjøring. Den frigjøring vi ønsket var en frigjøring fra et bestemt politisk og økonomisk system og fra et bestemt moralsystem. vi kom med innvendinger mot morallovene fordi de grep forstyrrende inn i vår frihet på det seksuelle område.

 

Jehovas Vitner , den eneste religion som ikke tror på helvete. De forkynner fra dør til dør og forteller at helvete er en løgn og viser bibelen fram og sier: Fork 9:5: De levende vet at de skal dø, men de døde vet slett ingen ting og Sal 146:4: Når de utånder, blir de til jord igjen, da er det forbi med deres planer ( tanker )

Lenke til kommentar

Når det er slik at Bibelens beretning er i harmoni med kjensgjerningene og utviklingslæren ikke er det, hvorfor er det da så mange som tror på 

Jeg kom ikke lengre enn til din første premiss.

Jeg mistenker "kjensgjerningene" å være hentet fra bibelen, og derfor blir  premissen: "Når det er slik at Bibelens beretning er i harmoni med Bibelen og utviklingslæren ikke er det...", intetsigende.

 

Vennligst korriger dersom jeg tar feil.

 

Redigert:

Siden jeg kun leste første setning er jeg kanskje OT også.

Endret av Thonord
Lenke til kommentar

 

"Atheisme er en mental sykdom som kan bli kurert med å ta seg en tur til Kirken" Kong Harald

 

Hva synes dere om dette?

Dersom din påstand er usann begår du brudd på grunnlovens § 5. "Kongens person er hellig; han kan ikke lastes eller anklages".

 

Hvis dette er trolling, foreslår jeg at den der besitter redaktør ansvaret formidler tråden til ordensmakten sammen med vedkommendes IP adresse.

Har ikke sagt noe stygt om Kongen av Norge. Snakket om vennen min Harald Skedsmo, som kaller seg Kongen på skolen. Endret av ConcourseB
Lenke til kommentar

 

 

Man har faktisk samme lovene som Tyskland mpt det å "forulempe" utenlandske politikere.

 

Hvilke lover i Norge tenker du på da?

 

Se Sheasys innlegg forrige side

 

Det er lovteksten, men hvordan skal den tolkes? Hvordan er den ment å anvendes i praksis? Ifølge høyestrettsdommeren som uttalte seg i en artikkel noen linket til er det en særdeles høy terskel. Med andre ord må det være snakk om noe som ligger opp mot ren sjikane og "personforfølging".

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...