Gå til innhold

Tok kjøretimer a2 hos trafikkskole uten førerkort

Anbefalte innlegg

Hellu, I mai i fjord mistet jeg førerkortet, 3 mnd, men da jeg mistet lappen og hadde bestilt a1 til a2, sa bare trafikkskolelæreren at jeg bare kunne møte opp også kunne vi ta det derfra, men da jeg kom nevnte han ingenting og lata som alt var greit og vi kjørte og jeg tok kurs på vei og bane og langkjøring, men hva hvis politiet hadde stoppet oss og sjekket meg i databasen? da ville dem jo sett at jeg hadde sperrefrist, og selv trafikkskoler har jo ikke lov å øvelseskjøre med noen som har fått sperrefrist?

kom på dette her om dagen og må bare spørre her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve m.m pgf 2-1:

Person som har sperrefrist for erverv av førerett, jf. vegtrafikkloven § 24a, eller har tapt føreretten eller fått den tilbakekalt, eller har fått førerkortet beslaglagt, jf. vegtrafikkloven § 33 og § 34, må ikke øvingskjøre med førerkortpliktig kjøretøy i denne perioden uten politiets samtykke. For sperrefrist etter vegtrafikkloven § 24a første ledd gjelder dette bare vedkommende klasse.

Sperrefrist er noe man får dersom man blir tatt uten førerrett. Hvorfor bruker du begrepet sperrefrist? Kjørte du tung motorsykkel eller bil da du ble tatt?

Lenke til kommentar

Beste er vel å bare drite i det, du er ikke ansvarlig når det gjelder øvelsekjøring.. Den som lærer deg å kjøre er.. Her vil vel noen bare ønske å få penger samt fylt timene uten at du evnt drar inn dette på noe offentlig medium.. Annser kjørlærer og være noe dumsnill og kan miste i værste fall lisensen sin for opplæring om dette blir en politisak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...