tjuddi Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hei, har innstallert Norton Ghost fra Symantec. Men skjønner lite og ingenting. Får fram Ghost boot wizard og ghost explorer. Men hvordan kommer jeg meg til dos? Og hvordan lager jeg image? Må ghost være innstallert på den maskinen som har kræsja ved restore? Please heeelp meee? Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Hadde samme problem som deg, har ennå ikke funnet ut hvordan programmet fugerer!Sorry, kan ikke hjelpe deg... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Med boot wizard lager du deg boot disketter. Boot med disse og du er igang. Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Hva har dette med et komplett image av min harddisk å gjøre? Skjønner fremdeles ikkeno Er jeg tett eller Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 00:14, tjuddi skrev:Hva har dette med et komplett image av min harddisk å gjøre? Det har alt med å lage et image. Bare følg instruksen jeg gav deg overfor. Når du har bootet med diskettene er det plankekjøring. Quote: Skjønner fremdeles ikkenoEr jeg tett eller Tja.... meget mulig det. Du har vel lest manualen du fikk med programmet da du kjøpte det? Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 25. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2002 Kjøpte det på internett og er ikke så stødig i engelsk/data. Trodde at jeg skulle kunne brenne et image til en cd plate? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 Quote: On 2002-02-26 00:23, tjuddi skrev:Kjøpte det på internett og er ikke så stødig i engelsk/data.Trodde at jeg skulle kunne brenne et image til en cd plate? Du må fortsatt lage boot-disketter (med cd-drivere). Da skal du få mulighet til å brenne imaget til cd. Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 26. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2002 Oki altså forstår det slik at jeg bruker ghost boot wizard og mekker en cd-rom boot disk og da kommer jeg videre i progget? Takk for all hjelp i alle fall(borre) Lenke til kommentar
Cycorex Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Jeg laget boot-disketten og bootet med denne. Fikk en hel masse feilmeldinger om sys-filer som manglet. Hva kan være problemet? Jeg kjører Norton Ghost 2001 og Win2k. mvh. Cycorex Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Ghost 2001 funker ikke optimalt med NTFS - partisjoner. Du kan ikke spanne, dvs dele opp, ghost - imaget over flere CD'er med NTFS. Ghost 2002 har full støtte for NTFS - spanning og XP. Feilmeldingene du får før ghostpe.exe kjører har med at du ikke har de hardware enhetene ghost prøver å trigge i systemet ditt. Så lenge du får opp ghost - shellet er du i mål. Anbefaler at du lagrer imaget på en annen harddisk, for deretter å dele opp filen vha. WinRar før du brenner det på flere CD'er. Lenke til kommentar
MaxPain Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Hvilken versjon av ghost er det snakk om? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Ghost 2002/XP funker greit med NTFS, Win2k/XP som sagt ovenfor. Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 28. februar 2002 Del Skrevet 28. februar 2002 Ghost er et genialt program, men mange skjønner ikke at det faktisk bare er et Dos program. Lag boot diskettene start maskinen på nytt og lag bilder av partisjoner, hele disker etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå