fondus Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 (endret) Hei. Har et virus som herjer på pcen min. den gjør at svchost.exe kræsjer hele tiden. Jeg har scanna med norton, avg og tredmicro antivirus og dem har fjerna en del ormer. Men alikevel, etter 3 formateringer så ligger den der fortsatt. Noen ide til hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette h*lvetes fa*nskapet? (sorry banning, man blir frustrert etter et par uker med sånt...) Endret 23. november 2003 av fondus Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 last ned alle oppdateringer så skal det fungere igjen. Har hatt samme problem selv. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 det som antakelig skjer er at du blir angrepet av ormen FØR du rekker å oppdatere etter å ha reinstallert systemet ditt. Dermed virker det som du ikke får fjernet det. Last ned fra denne siden: http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html og fjern viruset (regner med det er det viruset) Da skal du ikke trenge å reinstallere, men gjør du det, så kjør patchen du laster ned fra denne siden med en gang du kommer inn etter reinstallasjon. bertie Lenke til kommentar
fondus Skrevet 23. november 2003 Forfatter Del Skrevet 23. november 2003 Jeg gjorde som du sa, teddyert, men det hjalp ikke. Men etter å ha oppdatert OG kjørt verifisering (sfc.exe /scanonce) så ser det ut til at problemet er borte, har iallefall ikke fått noen feilmelding på svchost.exe de siste timene Det var ikke w32.blaster jeg hadde fått, men det var en eller annen stygg orm. Jeg lasta ned patchen du linka til bertie, så er jeg litt sikrere i fremtiden Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 det rare med dette hullet er at msblaster ikke trenger å være der for at det skal gå skeis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå