Gå til innhold

SNIKTITT: Gran Turismo Sport

Anbefalte innlegg

Gran Turismo med nr. 6 i rekken har vel i veldig stor grad mistet sin relevans med ganske dårlige salgstall sammenlignet med forgjengeren. Blir uansett spennende å se hva dette greiene her ender opp med å bli, og ikke minst om det kan nå samme høyder som tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg. Men de må klare å overbevise vs. Driveclub og Forza (spesielt førstnevnte for meg personlig, for selv om jeg foretrekker Forza vedr. racing så har jeg ikke Xbox) for å klare seg i den nisjen tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det er Playstation ekslusivt er det no go dessverre. Synd, for GT5/6 kunne vært en fin opplevelse på PC'en med Oculus og full motion SIM.

Hva er beste "Gran Turismo" `tilsvarende opplevelse på PC?

Forza er nå på PC, ikke like innholdsrik som Xbox utgaven men god nok inntil neste Forza som vil komme i samme versjon til både Xbox og PC.

Nå er jo Forza 6:apex også en gratis beta så er ikke så rart det ikke er like innholdsrikt som Forza 6 til Xbox :).

Lenke til kommentar

Så lenge det er Playstation ekslusivt er det no go dessverre. Synd, for GT5/6 kunne vært en fin opplevelse på PC'en med Oculus og full motion SIM.

Hva er beste "Gran Turismo" `tilsvarende opplevelse på PC?

Det finnes mange andre tittler på pc som latterligjør det som er å finne på konsollane.

iRacing, ikkje den beste fysikken, men den desidert beste online opplevelsen. Er dog dyrt som fy... Må betale måntlig, og for kvar bil/bane. Det er uansett eit spel der man satser alt eller ingenting på.

Assetto Corsa, min personlige favoritt, og soleklart best fysikk. Her er drifting i søkelyset. Online opplevelsen er så-som-så, ved mindre du har ein league. Vanvittig bra mod support. Du finner som regel alt av biler og baner, dog av varierende kvalitet.

rFactor 1/2, mykje det same som med assetto corsa. Er ikkje stor fan av UI'et, er litt tungvint.

Live For speed, svært gammalt, her også, mykje av det same som Assetto Corsa. er dårlig med mod support.

Alle uten om rFactor veit eg fungerer strålande med oculus rift, vive er eg usikker på. Motion sim kan brukast på alle IIRC. Spesielt iRacing, som er kongen her.

Lenke til kommentar

Det finnes mange andre tittler på pc som latterligjør det som er å finne på konsollane.

iRacing, ikkje den beste fysikken, men den desidert beste online opplevelsen. Er dog dyrt som fy... Må betale måntlig, og for kvar bil/bane. Det er uansett eit spel der man satser alt eller ingenting på.

Assetto Corsa, min personlige favoritt, og soleklart best fysikk. Her er drifting i søkelyset. Online opplevelsen er så-som-så, ved mindre du har ein league. Vanvittig bra mod support. Du finner som regel alt av biler og baner, dog av varierende kvalitet.

rFactor 1/2, mykje det same som med assetto corsa. Er ikkje stor fan av UI'et, er litt tungvint.

Live For speed, svært gammalt, her også, mykje av det same som Assetto Corsa. er dårlig med mod support.

Alle uten om rFactor veit eg fungerer strålande med oculus rift, vive er eg usikker på. Motion sim kan brukast på alle IIRC. Spesielt iRacing, som er kongen her.

Jeg vil påstå at ingen av de gir en "Grand Turismo lignende opplevelse", vil gå så langt som å si at det er en ganske så annerledes opplevelse.

Lenke til kommentar

Iracing er ikke for alle. Det er et veldig utilgivelig spill der krasjer og uhell blir straffet knallhardt. Derfor har det også tiltrukket seg en spesiell type spillere.

Assetto corsa skal være veldig lik Project Cars

Personlig liker jeg at man får credits som man må spare opp til dyrere biler som man da begynner å fikse opp. Og serlig liker jeg alle designene.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...