nor50 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Greit at man BØR ha bryter på lyskastere, men er det påbudt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 "Lyskaster" hva er det vi snakker om da? Arbeidslys? Ekstra fjærnlys? 1 Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hvordan har du tenkt å skru dem av og på hvis du ikke har bryter? 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Lyskastere koples til fjernlys selvfølgelig, og slår seg av eller på når man "dimmer". Lenke til kommentar
M.H Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Ok, ekstralys altså. Jeg trodde du mente arbeidslys bak eller på siden. Da er jeg ikke sikker på hva regelverket sier. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Lyskastere koples til fjernlys selvfølgelig, og slår seg av eller på når man "dimmer". Nei, som Rebel-Rider har påpekt, så er det langt fra selvfølgelig hva som menes med en "lyskaster"... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Lyskastere koples til fjernlys selvfølgelig, og slår seg av eller på når man "dimmer". Jaha.... Vi snakker mao om ekstralys (i form av "1000 metringer"/fjærnlys) Da det er ikke noe formelt krav til en egen bryter utenom. Litt OT men: "Lyskaster"? Eller "lyskaster"? 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Lyskastere koples til fjernlys selvfølgelig, og slår seg av eller på når man "dimmer". Jaha.... Vi snakker mao om ekstralys (i form av "1000 metringer"/fjærnlys) Da det er ikke noe formelt krav til en egen bryter utenom. Litt OT men: "Lyskaster"? Eller "lyskaster"? Har du/dere sett mange biler med sånne lyskastere? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Nei, men eksempelvis arbeidslys (som, i motsetning til hjelpefjernlys, skal ha egen bryter...) har jeg sett mengder av biler med... (de fleste over 3,5 tonn, riktignok.) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Var vel krav tidligere om at det skulle være en egen bryter for ekstralys i tillegg til at de skulle kunne styres via hovedlys. Kan og være kjekt å ha, og ikke så mye ekstra jobb når man uansett må legge opp ledningsnett med rele og slikt. Men per dags dato er vel den regelen fjærnet. Om du har parklys påslått mens hovedlys er på har du vel i teorien ikke lov å montere ekstralys da "det blir for mange lyskilder" eller noe slikt, men det er det ingen som bryr seg om. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Nei, men eksempelvis arbeidslys (som, i motsetning til hjelpefjernlys, skal ha egen bryter...) har jeg sett mengder av biler med... (de fleste over 3,5 tonn, riktignok.) Hadde det vært arbeidslys hadde jeg sagt det! Ekstralys på bil er spredere/tåkelys eller lyskastere. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 ...og hadde du sagt ekstralys i åpningsinnlegget, i stedet for lyskaster, så hadde ingen misforstått og kommentert det. Ikke jeg, i alle fall. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 ...og hadde du sagt ekstralys i åpningsinnlegget, i stedet for lyskaster, så hadde ingen misforstått og kommentert det. Ikke jeg, i alle fall. Nei, hadde jeg sakt EKSTRALYS kunne det vært enten spredere/tåkelys ELLER lyskastere. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg har lyskastere som ikke er fjernlys, på bilen 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 27. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2016 Kom i natt til å tenke på at jeg VIL ha bryter på de. Snøstorm og lyskastere er ingen god kombinasjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå