Tom@frogner Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Det er mulig at jeg er fullstendig på "tur" her, men jeg har nå et spørsmål. Nå har jeg en Sony Xperia Z2 (som nekter å gi seg). Jeg har begynte å se meg om etter ny telefon og ser bl.a. på Huwawei P9. Med en annen launcher og et greit skin kan den nok bli ganske grei. Så kommer spørsmålet. Her og der leser jeg om minnehåndtering på mobiltelefoner og på P9 (blant annet) kommer det frem at det ikke skal være mulig å flytte applikasjoner til SD-kort. Telefonen har 32GB minne, men likevel blir dette litt snaut. På Z2'n ligger f.eks. Spotify med diverse GB nedlastet musikk. Blir dette da et problem på P9 at jeg ikke kan bruke SD-kortet på samme måten? Eller er undertegnede helt på viddene her? Jeg er bare redd for å ende opp med for lite minne, og er det noe sted i spesifikasjonene til terminalene jeg kan se hvordan dette håndteres? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4791523 Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei, Tom@frogner! Du er ikke i stand til å flytte applikasjoner over til SD-kortet i Huawei P9, med det menes det at alle applikasjoner må ligge i internminnet. Det trenger du ikke å bekymre deg over; 32 GB er mer enn nok for applikasjoner, du skal tross alt hovedsakelig ringe med mobilen. Det at du ikke kan flytte applikasjoner over på SD-kortet har ingen betydning når det gjelder å flytte filer over på SD-kortet. Du har muligheten til å velge hvor du vil lagre applikasjonsdata, enten i intern- eller i eksternminnet. Når det gjelder Spotify er jeg ganske sikker på at du får et valg over hvor du vil lagre musikken. Håper dette hjelper deg med å velge riktig mobil! Med vennlig hilsen; Error 403 Lenke til kommentar
Tom@frogner Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Hei, Tom@frogner! Du er ikke i stand til å flytte applikasjoner over til SD-kortet i Huawei P9, med det menes det at alle applikasjoner må ligge i internminnet. Det trenger du ikke å bekymre deg over; 32 GB er mer enn nok for applikasjoner, du skal tross alt hovedsakelig ringe med mobilen. Det at du ikke kan flytte applikasjoner over på SD-kortet har ingen betydning når det gjelder å flytte filer over på SD-kortet. Du har muligheten til å velge hvor du vil lagre applikasjonsdata, enten i intern- eller i eksternminnet. Når det gjelder Spotify er jeg ganske sikker på at du får et valg over hvor du vil lagre musikken. Håper dette hjelper deg med å velge riktig mobil! Med vennlig hilsen; Error 403 Takk for svaret:) Er det noen enkel måte å finne ut hvilke telefoner som støtter dette med å flytte applikasjoner over til minnekort? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. mai 2016 Del Skrevet 27. mai 2016 Ble noen endringer med Android 6 som lar deg velge om minnekortet skal bli "utvidet internminne" eller "eksternt minnekort" Om du velger siste alternativ vil ikke apper kunne installeres der, men bilder og slikt vil lagres der. Spotify vil og lagre sine offline lister på minnekort selv om appen er installert på internminnet (Kan endres på instillingen til spotify) Så ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
MoLvII Skrevet 31. mai 2016 Del Skrevet 31. mai 2016 Riktig. Spotify, film og bilder kan lagres på minnekort. I menyen på spotify kan du velge hvor du skal lagre det du laster ned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå