Techpoint Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg sliter veldig med å bruke solbriller, gjennom 30 år er det vel bare et par jeg har klart å bruke uten å få hodepine, og disse har jeg klart å knuse da de gikk i asfalten på en sykkeltur. Jeg antar at jeg får hodepine fordi "bildet" blir forvridd mer enn det øynene mine klarer å håndtere. Noen som har tips til noen svært gode solbriller som bør prøves ut? Har testet ut briller i prisklassen 500-2000,- og de gode jeg hadde kosta 500,- så hadde vel litt flaks der. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hvor langt tid tar det før du får hodepine? Jeg har selv fått hodepine etter 20-30 min med solbriller på. Det viste seg ganske enkelt at "armene" på brillene presset for hardt på tinningen/siden av hodet. Ikke nok til at det var ubehagelig å ta de på, men tydeligvis så gjorde dette utslag etter en liten tid. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Det går veldig fort, tenker vel 5-10 minutter maks. Har i grunnen ikke tenkt over at bøylene kunne være problemet, men husker ikke at noen av de har presset på tinningen egentlig. Men som du sier, man legger kanskje ikke merke til det. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hvorfor ikke gå til en optiker og kjøpe solbriller der? Du kan i disse moderne dager få briller med styrke osv. så de klarer sikkert å få synskorrigerende solbriller laget til deg. Er du bare fysisk tjukk i huet, er det greit å lete etter en bred innfatning for brillene. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Grunnleggende å prøve å finne ut hva som forårsaker problemet. Kanskje polarizerende briller forårsaker dette (de fleste er vel per idag polariserte), kanskje presser brillene noe sted som forårsaker ubehag (prøv lettere briller som Silhouette), etc Ellers syns jeg Vedalo lager de beste brillene, men det som passer meg trenger ikke passe deg Endret 26. mai 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Takker for tips, skal sjekke ut litt i helgen da og se hva jeg kommer frem til da Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Kanskje polarizerende briller forårsaker dette (de fleste er vel per idag polariserte), kanskje presser brillene noe sted som forårsaker ubehag (prøv lettere briller som Silhouette), etc Tror ikke de fleste er polariserte. Jeg kjøpte meg et par slike briller for et par år. Dama kjøpte et par fra samme merke den samme sommeren og disse er ikke polariserte. Mine kosta også litt mer enn hennes (noe jeg antar er pga at mine er polariserte). En enkel test TS kan gjøre er jo å prøve å enten bende litt på stengene så de peker noe mer utover evt å bare se gjennom glasset en stund uten å ha på stengene. Da finner du ut om det er press eller glasset som er synderen. Endret 26. mai 2016 av LtdEdFred Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Ja, spørs om ikke jeg må prøve med og uten bøylene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå