AnonymDiskusjon Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Hei. Jeg har fått ny jobb, og har i den anledning begynt å søke etter boliger til leie i nærheten av arbeidsplassen. Jeg har funnet en som er svært aktuell, men som kalles "pendlerleilighet". Jeg har forsøkt å lese meg opp på begrepet, men blir ikke særlig klokere, da alt jeg finner handler om fradrag på skatten for pendlere. Spørsmålet mitt er hvilke regler utleier har for å leie ut en pendlerleilighet. Som sagt skal jeg bo i leiligheten fast, og således ikke pendle til og fra den. Er det noen vits å be om å komme på visning? Anonymous poster hash: 24e58...c78 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Er da ingen spesielle regler for pendlerleiligheter i seg selv, utenom at utleier har ønske om å leie ut leiligheten til en som ikke skal bo der fast, men som har et annet hjem han drar hjem til i helgene når han ikke jobber. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Pendlerleiligheter er jo ofte litt mindre enn vanlige leiligheter, typisk enkel standard, men at man har det helt greit mens man bor der. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2016 Så rent juridisk har han lov til å leie ut til meg, selv om jeg blir boende fast? Tenkte utleier kanskje mottok noen slags stønad/avdrag for dette. Takk for svar, da kan jeg jo forsøke Anonymous poster hash: 24e58...c78 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 Han har nok lov til å leie ut til deg, men det kan hende han ikke har lyst til å leie ut til deg. Ukependlere er ofte svært behagelige leietakere, og om han kan finne en slik en så er det ofte å foretrekke foran en som bor der fast. Lite slitasje på boligen, sjeldent spesielt mye bråk. Om du skal bo der fast kan du jo finne på å drive på med fæle ting som å ha gjester, være til stede i helgene og lignende som enkelte utleier ikke liker. Men like sannsynlig er at det bare er brukt som en betegnelse på en spesiell type leilighet: Relativt liten for én, med lav standard. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mai 2016 Del Skrevet 26. mai 2016 (endret) Tror det blir som å bo fast på et hotellrom. Standarden er grei, du har en seng og en sofa og en dass, men that's it. Og utleier sikter seg inn på folk som har fast jobb og sannsynligvis familie siden de pendler til et annet sted i helgene. Mindre slitasje, ingen utagerende festing osv. Endret 26. mai 2016 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå