Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er en pendlerleilighet?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått ny jobb, og har i den anledning begynt å søke etter boliger til leie i nærheten av arbeidsplassen. Jeg har funnet en som er svært aktuell, men som kalles "pendlerleilighet". Jeg har forsøkt å lese meg opp på begrepet, men blir ikke særlig klokere, da alt jeg finner handler om fradrag på skatten for pendlere.

Spørsmålet mitt er hvilke regler utleier har for å leie ut en pendlerleilighet. Som sagt skal jeg bo i leiligheten fast, og således ikke pendle til og fra den. Er det noen vits å be om å komme på visning?

Anonymous poster hash: 24e58...c78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er da ingen spesielle regler for pendlerleiligheter i seg selv, utenom at utleier har ønske om å leie ut leiligheten til en som ikke skal bo der fast, men som har et annet hjem han drar hjem til i helgene når han ikke jobber.

Lenke til kommentar

Han har nok lov til å leie ut til deg, men det kan hende han ikke har lyst til å leie ut til deg. Ukependlere er ofte svært behagelige leietakere, og om han kan finne en slik en så er det ofte å foretrekke foran en som bor der fast. Lite slitasje på boligen, sjeldent spesielt mye bråk. Om du skal bo der fast kan du jo finne på å drive på med fæle ting som å ha gjester, være til stede i helgene og lignende som enkelte utleier ikke liker. 

Men like sannsynlig er at det bare er brukt som en betegnelse på en spesiell type leilighet: Relativt liten for én, med lav standard. 

Lenke til kommentar

Tror det blir som å bo fast på et hotellrom. Standarden er grei, du har en seng og en sofa og en dass, men that's it.

Og utleier sikter seg inn på folk som har fast jobb og sannsynligvis familie siden de pendler til et annet sted i helgene. Mindre slitasje, ingen utagerende festing osv.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...