Gå til innhold

Mobilkontrakt til Norges største AMS-utrulling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det vi kan hjelpe kundene med er å hente ut egne strømdata og gjør dem tilgjengelig i de systemene de ønsker å benytte, sier Nordbø

Hurra! Hvis dette faktisk vil fungere i praksis så burde mange være godt fornøyde. :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke see hvordan noen andre en strømleverandørene og kraftprodusent tjener penger på slikt som dette,  de ønsker dra nytte av bigdata analyse og det er vi som betaler for det. akkurat som det er vi som betaler i dyre dommer for kabler til utlandet. og "grønne" sertifikater som i stor grad ikke blir brukt i norge heller.

Lenke til kommentar

Men det vi kan hjelpe kundene med er å hente ut egne strømdata og gjør dem tilgjengelig i de systemene de ønsker å benytte, sier Nordbø

Hurra! Hvis dette faktisk vil fungere i praksis så burde mange være godt fornøyde. :)

Ja, vi får se, jeg spurte min netteier hva de skulle ha for å installere en kable på s0-utgangen på deres utstyr. (det er altså en ren enkel kobberkabel, og jeg spurte netteieren siden det formelt er dere utstyr), 700 i året. Det er gjennomført usaklig prising, om de arver denne holdningen til at kunder kan lese av strømforbruket sitt, så er det dårlige nyheter.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Nå kommer de innom her neste uke for å bytte. Så er spent på hvordan de skal løse problemet med dekning

Svaret er kanskje PLC (https://en.wikipedia.org/wiki/Power-line_communication).

Datakommunikasjon over strømnettet, det er også en teknik brukt i AMS.

De sa de hadde to muligheter,  via GSM(4G) og via radiolink,  regner med det også da er via en antenne,  men om de kan bruke via strømnettet så er det jo greit :)

Lenke til kommentar

Så via Altibox-fiber er ikke en aktuell informasjonstransportvei, iom. at kontrakten er gått til Com4?

Hører som nettabonnent til Lyse, som også leverer Altibox. Blir rart om de da må se seg nødt til å ikke kunne nyttegjøre seg egen infrastruktur.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...