Jack Flores Skrevet 28. mai 2016 Del Skrevet 28. mai 2016 Firmaene har ganske lik prising på de tingene som står med stor skrift på plakatene. Men det er et par ting som ikke står der, som burde tas med i prissammenligninger som dette. - Hva skjer (prismessig) når man overskrider kvota? Det er tross alt snakk om en forhåndsbetalt kvote, så da eksisterer det en "normalpris" utenfor kvota, eller en struping. - Hvor store prisforskjeller er det på samtaler til femsifrede telefonnummer? Hvis jeg husker rett var det noen som advarte mot dette, og en enkelt supportsamtale kan være nok til å utgjøre en mye større forskjell enn hele månedskostnaden på papiret. Derfor bruker jeg Chess. De eneste som ikke skal ha blodpris på alt over kvota. Her går kun hastigheten ned, INGEN ekstra kostnader. Så kan du kjøpe mer hvis du vil.Alle de andre skal jo ha fantasipriser pr MB, opptil 300-500 som er vanligvis maks. Syns TEK burde hatt dette som egen sak. Chess er trash da. Tenk om det hadde brukt reklamepengene på noe fornuftig. Prøver så hardt å skape er bånd mellom venner og mobilabo. Har du chess selv da? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Pointless med 50mbit på noe så lite som 5gb datacap. Bedre med Telenor dekning da, 10mbit holder i massevis til mobilbruk Jeg forstår ikke fokuset på det å ha over 10 mbit. På en hjemmeruter med 40GB eller mer i måneden (da flere kan dele ruter), ja, men på en mobil... Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Noen gang prøvd å streame video eller musikk på toget? Dekningen varierer veldig. Den er god på mange av stasjonene, dårlig i skogen og ubrukelig i tunellene. YouTube bufrer. Du kan laste inn mange minutters video på få sekunder, dersom du har tilgang til rask 4G regelmessig. Da kan du se YouTube uten avbrudd på toget. Raskt nett er viktig til dette bruket. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 Hei Dere burde etter mitt skjønn slutte å bruke betegnelse høyt dataforbruk på 10 Gb, kall det heller for medium, og under høyt dataforbruk så bør dere skrive at det er ingen som tilbyr et abonnement med høyt dataforbruk. 10Gb fortjener ikke den betegnelsen, og ingen tilbyr abonnement i kategorien 25-50 Gb slik at man er nødt til å ha ekstra mobilt bredbånd med seg for å ha tilstrekkelig til å ha bredbånd til pc-bruk og til litt film på mobil. I Sverige har f.eks. Telia 24 og 40 GB abonnement. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. mai 2016 Del Skrevet 29. mai 2016 (endret) Hei Dere burde etter mitt skjønn slutte å bruke betegnelse høyt dataforbruk på 10 Gb, kall det heller for medium, og under høyt dataforbruk så bør dere skrive at det er ingen som tilbyr et abonnement med høyt dataforbruk. 10Gb fortjener ikke den betegnelsen, og ingen tilbyr abonnement i kategorien 25-50 Gb slik at man er nødt til å ha ekstra mobilt bredbånd med seg for å ha tilstrekkelig til å ha bredbånd til pc-bruk og til litt film på mobil. I Sverige har f.eks. Telia 24 og 40 GB abonnement. Telenor tilbyr nå 60 GB. https://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/ FRIHET 60GB 799,- Banzai skal snart tilby 100 GB data, men ringing foregår via en app. Pga. klyse-oppførsel fra deres leverandør Telia, får Banzai ikke lengre selge 100GB i samme SIM-kort som du ringer med. De selger i stedet et 100GB data-abbonnement og en app for Android og iPhone som lar deg bruke telefonen med ditt telfonnummer, via data. Det krever 3G, 4G eller wifi. Det funker ikke med 2G, men det gjør ikke mye for min del. Det er 3G og 4G nesten over alt nå for tiden, og bedre skal det bli. Jeg kan leve uten ringemulighet på 2G. Kategorien for stor datakvote er ikke tom, men tynt befolket. Siden Telenor for øyeblikket er alene om stor datakvote, er de jo billigst. De burde vært med i testen i kategorien "Stor datakvote", selv om 60 ikke er veldig stort. Banzai hadde 100 GB med ringing tidligere. Telia planlegger en sommerkampanje om få dager, men gir ikke ut detaljer. Endret 30. mai 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg