kaan991 Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Hei! Jeg skulle ta matematikk-eksamen i dag og klarte å forsove meg, deretter sitte fast i kø. Jeg ankom eksamenslokalet gitt av Oslo kommune (privatist) 09:36. Eksamensvakten mente at jeg ikke kunne komme inn. På skolen min er det vanlig at en kan komme inn fram til klokken 10. Vet noen hva regelverket er her? Er det noen som har tips på hvordan jeg kan ta denne eksamenen før sommer? Jeg har lyst til å ta den før sommer sånn at jeg ikke får andregangsvitnemål. Noe som kan løses med legeerklæring? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Har sett folk bli avvist 10-15 min etter oppmøtingstiden. De setter ikke opp ny eksamen før sommeren som regel, uansett om du har legeerklæring, men hør med de og se om det finnes en løsning. Lenke til kommentar
kaan991 Skrevet 25. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2016 Har sett folk bli avvist 10-15 min etter oppmøtingstiden. De setter ikke opp ny eksamen før sommeren som regel, uansett om du har legeerklæring, men hør med de og se om det finnes en løsning. Er det noe i lovverket til utdanningsetaten/direktoratet som forteller om dette? hvorfor praktiserer offentlige instanser så annerledes? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Det er jeg ikke sikker på, men finner på både NTNU og UIA sine sider at fristen er 15min etter eksamensstart, så det er sannsynlig noe de praktiserer de fleste steder. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. mai 2016 Del Skrevet 25. mai 2016 Du må nok vente til neste gang, dessverre. Det er en hel haug av folk som skal ha privatisteksamen, dem kan ikke tilpasse seg folk som ikke klarer å stå opp. Ikke minst så er det alle andre på videregående skoler som skal ha eksamen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå